מקלב על החרדית של גנץ-לפיד: “מייצגת מפלגה אנטי-חרדית” • צפו

אריה ריבקינד
|
ו' אדר ב' התשע"ט / 13.03.2019 14:04
מקלב אמר: “אני לא מסכים לכך שיש שלושה נציגים חרדים. יש כאן שני נציגים חרדים – והשאר מייצגים מפלגות אנטי-חרדיות” – והחרדית ברשימת ‘כחול לבן’, הגיבה: “אני אקטביסטית חברתית, אני במקרה גם מגיעה מהמגזר החרדי אבל זה כבר כוכבית”

אמש (שלישי), בפנל בחירות ראשון בהשתתפותה במרכז חיבה בירושלים, כשעל הבמה יושבים גם חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב מרגי – הבהירה עומר ינקלביץ’, המועמדת החרדית ששובצה במקום ה-23 ברשימת ‘כחול לבן’, כי היא לא הוצבה ברשימה על תקן של “נציגת החרדים”.

היה זה כאשר פעילה פמניסטית הפנתה שאלה לשלושת הנציגים החרדים: “השאלה שלי מופנית לשלושת הנציגים החרדיים שיושבים פה בקהל, הנציגים החרדים והנציגה החרדית שנמצאת פה, ואנחנו שמחות על הנוכחות של הנציגה החרדית – אז ברכות, ועליכם וודאי כל מה שאתם עושים”.

ח”כ מקלב מיד תיקן אותה ואמר: “אני לא מסכים לכך שיש שלושה נציגים חרדים. יש כאן שני נציגים חרדים – והשאר מייצגים מפלגות אנטי-חרדיות”.

ינקליביץ הגיבה על דבריו ואמרה: “אני לא חברת כנסת מהמפלגות החרדיות, את זה אנחנו יודעים, אני לא באתי על תקן ‘החרדית’, אני נמצאת פה כי אני אקטביסטית חברתית. ישתבח שמו, אני במקרה גם מגיעה מהמגזר החרדי אבל זה כבר כוכבית. אני באמת על תקן אקטביסטית חרדית”.