נתניהו הסביר איך לתקוף את כחול לבן, והח”כ מהליכוד אמר שנמאס לו

חרדים 10
|
ו' אדר ב' התשע"ט / 13.03.2019 11:01
ראש הממשלה ביקש בשיחה עם בכירי הליכוד להבליט את השתתפותו של גנץ בקונצרט לזכר הרוגים ישראלים ופלסטינים – והדגיש: לפיד וניסנקורן הם “נקודות החולשה של כחול לבן” • בתגובה אמר מיקי זוהר: “התקיפה האישית לא מוסיפה לנו” • נתניהו: “הכלי היחיד שנותר לנו זה הרשתות החברתיות”

נתניהו תדרך את בכירי הליכוד איך לתקוף את ראשי ‘כחול לבן’: בהקלטה שנחשפה הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב, מבקש נתניהו להבליט את האירוע שבו נכח בני גנץ, וחלק כבוד לקורבנות צוק איתן.

נתניהו אמר בדיון: “גנץ היה בקונצרט זיכרון לזכר הקורבנות הישראלים והפלסטינים של צוק איתן. הוא ישב שם. הקורבנות הפלסטינים כללו 1,000 מחבלים ועוד 1,000 פלסטינים שהשתמשו בהם כמגן אנושי. מישהו פה היה הולך לטקס הזה? אף אחד לא היה הולך. וזה חושף גם חוסר שיקול דעת וזה חושף עוד משהו – את העמדות האמיתיות שלו”.

ראש הממשלה הסביר כי הוא מזהה שתי נקודות חולשה ב’כחול לבן’, שהוא מבקש להתמקד בהן: לפיד וניסנקורן.

על לפיד אמר: “עוד דבר שחשוב שאנשים יידעו זה שמצביעים ללפיד כראש ממשלה. צריך לחשוף את זה, את לפיד הם מכירים. הם יודעים שהוא היה שר אוצר כושל. הוא לא קרוץ מהחומר הזה ולכן אנחנו רוצים להזכיר להם את זה. זה מאוד חשוב”.

כמה דקות לאחר מכן, בשלב השאלות, ביקש ח”כ מיקי זוהר מנתניהו שלא להמשיך בקמפיין השלילי נגד גנץ ולפיד. “לעניות דעתי צריך למקד את הקמפיין רק בעניין של ימין ושמאל. התקיפה האישית כלפי המועמדים האחרים, ובמיוחד החבר’ה של כחול לבן, לא מוסיפה לנו. הציבור קצת מאס בשיח הלא ממלכתי”, טען.

בשלב אחר, טען נתניהו בפני השרים והח”כים שבפועל יש לליכוד רק מכשיר אחד כדי להגיע לציבור – הרשת החברתית, מאחר שלטענתו התקשורת מדירה אותם מראיונות.

לדבריו, “איך אנחנו מעבירים את המסרים? כיוון שהערוצים המסורתיים או שזורקים לנו פירורים או שמנסים לקבור אותנו, אנחנו פשוט חייבים להשתמש בכלי היחיד שנותר לנו וזה הרשתות החברתיות. הפייסבוק שלי הוא המכשיר המרכזי לתעמולה שיש לנו. אני אומר לכם את זה”.

יאיר לפיד מסר בתגובה להקלטות שפורסמו בכאן רשת ב: “גם אם נתניהו ישקר אלף פעמים, המספרים יישארו אותו דבר. המספרים, להבדיל ממנו, לא משקרים. נתניהו יצר בור של 40 מיליארד שקל, אני סגרתי אותו. נתניהו הפסיד 600 מיליון שקל כל שנה כשניהל את החברות הממשלתיות, אני העברתי אותן לרווח של שני מיליארד שקל בשנה, נתניהו גרם לזה שיוקר המחיה בשיא והעגלה בסופר יקרה יותר מבטוקיו, אנחנו נתקן את זה”.