ישי: יש נציג הנכים במקום ריאלי • הגר”מ מאזוז: גם 8 יכול להיות ריאלי

'יחד' השיקה את הקמפיין והציגה את מועמדי הרשימה • הגר"מ מאזוז על ש"ס: "המפלגה הזאת הזדקנה. דרעי עשה יומולדת 60. יש זקן שקנה חכמה ויש כזה שלא" • "אמר לי מישהו - (ש"ס) זה פסולת נקייה" • "אמרו לנו הפעם, תבואו איתנו בתנאי שלא יהיה אלי ישי. אמרתי - לא. זה בגידה"
אריה ריבקינד
ו' אדר ב' התשע"ט / 12.03.2019 23:05

הערב  (שלישי) הושק קמפיין מפלגת ‘יחד’ לבחירות לכנסת ה-21 והוצגו מועמדי הרשימה, במעמד מנהיגה הרוחני של ‘יחד’, הגר”מ מאזוז.

יו”ר ‘יחד’ אלי ישי אמר בהשקת הקמפיין: “יש ניסיונות לקעקע את היהדות והתורה, ולא מבינים שאם אין יהדות – אין ציונות. זו התורה ואין לה תחליף. אנחנו נאחוז בכסאו של מרן ראש הישיבה, באמת שלו, ונביא את הקול הברור הזה לכנסת ישראל”.

אלי ישי בציב בנאומו את היעדים גם בתחום החברתי: “כל הערים בישראל נמצאות על 12-13 אחוזים משטחה של מדינת ישראל, בלבד, זה לא יאמן! יש עוד הרבה מה לעשות בתחום זה של הדיור, הכנו תכניות מסודרות. 90 אחוז משכנתא לכל רוכש, הגברת מחיר למשתכן, והפשרה של לפחות 2% מתוך 80 אחוז משטחי מדינת ישראל שנמצאים במשמורת הקיבוצים, וזה כבר עוד מליון עתודות יחידות דיור”.

על מאבק הנכים אמר אלי ישי: “הגיע זמן שהמאבק יעבור מהכביש לכנסת, הכנסנו מקום רביעי וריאלי את אבנר עורקבי, נציג הנכים. אתן לו את כל הינסיון שלי בשביל לעשות הכל למנוע מהם את החרפה הזו”.

הוא הוסיף: “רבים פוגשים אותי ואומרים לי: ‘אם הייתם עוברים את אחוז החסימה היינו תומכים בך’. ואני אומר –  אם רק אותם אנשים היו תומכים בנו, היינו כבר שישה ושבעה מנדטים. אני קורא להם להירשם באתר שלנו”.

במהלך הערב הוזמנו מועמדי ‘יחד’ להציג את עצמם, והם הציבו את מפת היעדים והעקרונות שינחו אותם.

יונתן יוסף, בנו של הגאון רבי יעקב יוסף ונכדו של הגר”ע  יוסף זצ”ל, מועמד מספר 3 ברשימת יחד, אמר: “בימים שכל אחד מדבר בשמו של סבא ותולה בו את כל מה שהוא רוצה, אני כנכדו בכל צעד שלי אני אומר לעצמי מה אבא ומה סבא היו אומרים לי, וזה מה שמנחה אותי”.

אבנר עורקבי, יו”ר ארגון אהב”ה, מספר 4 ברשימה: “אלי ישי עזר לנו לאורך כל הדרך במשך כל השנים בהם הוא היה בכנסת. חייבים להיות בכנסת כי שם זה המקום היחיד שניתן באמת להשפיע”.

יחזקאל רוזנבלום, מועמד מספר 5 ונציג החרדים העובדים ברשימת יחד, אמר: “שמח להיות חלק מהמפלגה הזאת לצידו של אלי ישי, נשתדל לעזור ללא הבחנה לכל פונה, אנחנו נהיה הכתובת לקידום תעסוקה מכובדת וראויה על פי כללי התורה”.

תת גונדר בדימוס צביקה ימין, מועמד מספר 8 ברשימת יחד: “יש לי מספר תארים, פיקדתי על בתי כלא, אבל מעל הכל אני גאה שהבן שלי לומד בישיבה.. לא חשבתי להיכנס לפוליטיקה לולא אלי ישי. אמרו לי שמספר 8 זה מעל הטבע אז אנחנו מאמינים שאנחנו מעל הטבע”.

יחד, אלי ישי, הרב מאזוז

צילום: Aharon Krohn/Flash90

ראש הישיבה הגר”מ מאזוז אמר במשא המרכזי: “פעם היה כבוד לתורה למסורת, היום הכל השתנה. אנשים נלחמים במוסר הפשוט, בקדושת השבת, בכותל. תראו לאן הגענו בשנים האלו, מה לרפורמים ולכותל?!”

בדבריו מתח ראש הישיבה ביקורת: “תמיד תמכנו בש”ס, אבל הפעם לא. אמרו לנו הפעם, תבואו איתנו בתנאי שלא יהיה אלי ישי. אמרתי – לא. אני לא יכול לעשות זאת, זה בגידה. הרב עובדיה כל כך אהב אותו. זה יושר? זו אמת? זה חרדים?

“כשהיה אצלי הגאון הרב דוד יוסף, אמרתי לו: מה הבעיה אני מוכן להפגיש בניהם, בין אריה דרעי ואלי ישי, ולעשות בניהם שלום, מה הבעיה? גם אם אתה חושב שהיה משהו לא בסדר, אבל צריך לסלוח, לא תיקום ולא תיטור, לפחות בשביל עם ישראל! אמר לי: לא, אי אפשר, בשום פנים בשום פנים ואופן…”

הגר”מ מאזוז תקף גם את אריה דרעי במרומז: “אמר מישהו – המפלגה הזאת הזדקנה. אולי כי כתוב בן שישים שנה לזיקנה. לפני קצת זמן אריה דרעי עשה יומולדת שישים. יש זקן שקנה חכמה ויש כזה שלא”.

ראש הישיבה התייחס למגעים עם איחוד מפלגות הימין: “התלוננו עלינו למה חשבנו לרוץ עם הבית היהודי, אבל אנחנו ביקשנו מהם שישמרו על השבת, הם התחייבו לשמור על בני הישיבות שלא יגוייסו, אבל אמרו בדד ישב, לא הסכימו אפילו בלוק טכני. ומה עשה רבי אריה? מטיל וטו גם על הבית היהודי. מה נפסיד אם יכנס עוד נציגים בשביל התורה?!”

הגר”מ אמר עוד: “מי שנלחם למען התורה – הקב”ה פועל לטובתו. אנחנו נמצאים בחודש של נהפוך הוא. גם המקום השמיני יכול להיות ריאלי. הם (-שס) היו ארבעה עד שעלו לשבעה עשר, ועכשיו ירדו לשבעה. מה הם אמרו – זה סולת נקיה… אמר לי מישהו – זה פסולת נקייה.

“יש מקום לכולם, גם לחילונים, אבל צריך לשמור על קדושת השבת בפהרסיא. גם הרפורמים יכולים לחזור בתשובה”.

בשולי המעמד, כשהושמע המספר להירשם לתנועה 03-30-50-300,  אמר מיד הגר”מ מאזוז: “זה כתוב בתורה, תיבת נח, 30 אמה קומתה, 50 אמה רוחבה, ו-300 אמה אורכה… זה תיבת נח שלנו”.

במהלך הערב נחשף הקמפיין של ‘יחד’: תמונתו של הגר”מ מאזוז מעוטר בטלית ותפילין, לצד הכיתוב ‘מאמינים בתורה’, ו’מי שמאמין ולא מפחד’.

קמפיין נוסף עם תמונתו של יו”ר המפלגה אלי ישי, לצד הכיתוב ‘גם ימין וגם חברתי’.

עוד מקמפיין יחד: תמונתו של יהונתן יוסף מועמד מספר 3 ברשימת יחד ונכדו של מרן הגר”ע יוסף לצד הכיתוב ‘שומרים על מורשתו של סבא’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברכה והצלחה למפלגת הטונזאים ראש בקיר
    13/03/2019 09:22
    דיייב
  1. מפלגת נכנסים בקיר בכל הכח
    מפלגת צוברים חובות ולא משלמים לפעילים
    מפלגת מגחיכים את מרן הרב מזוז