‘הזיהוי ייקח זמן’ • מתנדבי זק”א לא מורשים לזהות את הגופות

נתן פרל
|
ה' אדר ב' התשע"ט / 12.03.2019 18:46
“ההרס רב והכל חרוך”: צוותי זק”א במאמץ-על של סריקות לאיתור חלקי גופות או ממצאים של שני הישראלים שהיו במטוס: אבי מצליח ושמעון ראם ז”ל • משי זהב: “מדובר בזירה קשה מאד בפיזור ברדיוס מעל ק”מ ברכס הרים. בשל מצב הגופות, סבירות שהזיהוי ייעשה רק באמצעים פורנזיים”

צוותי מתנדבי זק”א שיצאו לזירת אסון התרסקות מטוס חברת ‘אתיופיאן איירליינס’ באתיופיה, כמשלחת של מדינת ישראל בהוראת ראש הממשלה, ממשיכים זה היום השני במאמץ-על של סריקות לאיתור גופות או ממצאים של שני הישראלים שהיו במטוס: אבי מצליח ושמעון ראם ז”ל, כדי להביאם לקבר ישראל.

משרד החוץ, המל”ל, וקונסול ישראל באתיופיה עופר זך, עושים כל מה שביכולתם בהשגת האישורים הנדרשים של הרשויות האתיופיים, בכדי לאפשר למתנדבים של זק”א לבצע את עבודתם המקצועית בזירת ההתרסקות ובמקום ריכוז החללים.

אולם בינתיים, לפי דיווח של שליח  ‘כאן’ לאתיופיה משה שטיינמץ,  בזק”א מתלוננים כי הרשויות לא נותנות להם גישה להאנגר שבו מתבצע הזיהוי, למרות ההפצרות של המשפחות.

גופות הרוגי ההתרסקות הובאו מהזירה להאנגר בנמל התעופה באדיס אבבה, בעוד בשטח נותרו פריטים אישיים וחלקי גופות.

אחד מאנשי זק”א שהגיע לאתיופיה סיפר: “האתר גדול מאוד, ההרס רב ויש הרבה ממצאים והכל חרוך”.

יהודה משי זהב יו”ר זק”א, אמר: “מדובר בזירה קשה מאד בפיזור ברדיוס של מעל ק”מ ברכס הרים. בגלל מצב הגופות יש סבירות שהזיהוי ייעשה רק באמצעים פורנזיים שיקח זמן”.

ב’כאן’ דווח עוד, כי משלחת זק”א תוכל רק בעוד יומיים להתחיל במלאכת זיהוי הנספים.

לפי הדיווח, קיים קושי בהבאת גופות הישראלים לארץ – וההערכה היא שיידרשו חמישה ימים להשלמת הזיהוי.

הרב אליהו חביב דואג במסירות מסביב לשעון לאירוח ולאש”ל של מתנדבי זק”א בשליחות הקשה.