גפני: ‘נשקול מהלך שימנע העמדת ביבי לדין; מקווה שליצמן אמר אמת’

חרדים 10
|
ה' אדר ב' התשע"ט / 12.03.2019 09:41
יו”ר דגל מצהיר כי ניצחון של נתניהו בבחירות יאפשר מהלך למניעת משפט • על כחול לבן: “אנחנו לא מפחדים לשבת באופוזיציה. אם יש עתיד היא המחליטה בכחול לבן, מה לנו ולזה?” • על חקירות ליצמן: “מקווה שמה שהוא אומר זה נכון”

חבר הכנסת משה גפני אינו שולל מצב בו ניצחון משמעותי של בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-21, יוביל למהלך שימנע את העמדת ראש הממשלה לדין.

בראיון שהעניק הבוקר ל’קלמן-ליברמן’ בכאן רשת ב’  ציין יו”ר ועדת הכספים,  כי מפלגתו עשויה לתמוך במהלך כזה.

“אנחנו נלך לבחירות ונראה מה יהיו התוצאות, אם אכן יתברר שהציבור נותן אמון בנתניהו, יש מקום לשקול את העניין הזה,  מהלך שימנע את העמדתו לדין. יש בזה הגיון”, אמר.

“אנחנו כל הזמן הלכנו עם הימין. הלכנו עם נתניהו בשנים האחרונות, אני רוצה שאיש ציבור יהיה צנוע ולא יעסוק בדברים מהסוג הזה שראש הממשלה נחשד בהם, אבל בסופו של דבר המחוקק קבע ששר שמואשם אפילו תוך כדי התהליך צריך לעזוב את תפקידו וזה מובן”, המשיך גפני. “אם ראש ממשלה עוזב את התפקיד שלו והוא יוצא זכאי לאחר שימוע, בעצם החליפו את השלטון בצורה כזו”.

גפני התייחס לאפשרות שמפלגת כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה – ואמר: “אנחנו ביהדות התורה ובעיקר בדגל התורה אנחנו לא נבהלים מלהיות באופוזיציה. ראינו את המצע שגנץ, שהוא איש טוב, הציג בפני הציבור. זה בעצם המצע של יש עתיד, אנחנו מכירים אותו, זאת אומרת שמי שבסופו של דבר מחליט שם זה יש עתיד. אם היא מחליטה, אז מה לנו ולעניין הזה?”

יו”ר דגל נשאל גם על החקירות במשטרה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שנחקר אתמול במשטרה בפעם השנייה – והגיב: “ליצמן עוסק בדברים טובים בבריאות, שזה סיפור לא פשוט. אני מקווה שמה שהוא אומר זה נכון”.

גפני הדגיש: “הוא לא לקח דברים לעצמו, אלא עזר לאחרים”.