אקזיט ענק: חברת מלאנוקס נמכרת ל’אנבידיה’ תמורת 6.9 מיליארד דולר

חרדים 10
|
ד' אדר ב' התשע"ט / 11.03.2019 13:53
חברת השבבים האמריקנית ‘אנבידיה’ תרכוש את כל מניות חברת הטכנולוגיה הישראלית ‘מלאנוקס’ – תמורת 125 דולר למניה • הרכישה תאחד בין שתיים מהחברות המובילות בעולם בתחום המחשוב עתיר הביצועים

חברת הטכנולוגיה הישראלית ‘מלאנוקס’ תימכר לענקית השבבים האמריקנית ‘אנדיביה’ תמורת סכום של 6.9 מיליארד דולר במזומן.

המגעים לרכישת ‘מלאנוקס’ נמשכו מזה זמן, אך הבשילו ביממה האחרונה, לאחר שהצעת הרכש שמסרה אנדיביה התקבלה.

על פי ההצעה, אנדיביה תרכוש את כל מניותיה של ‘מלאנוקס’ במחיר של 125 דולרים למניה – – המייצגות שווי פעילות כולל של החברה של כ-6.9 מיליארד דולר – ובכך תחדל מלאנוקס להיות חברה ציבורית.

הרכישה תאחד בין שתיים מהחברות המובילות בעולם בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC).

‘מלאנוקס’ הוקמה בשנת 1999 על ידי איל וולדמן, שי כהן, מיכאל כגן, רוני אשורי, אוולין לנדמן, איתן זהבי, שמעון רוטנברג, אודי כץ ואלון וובמן.

מטה החברה ממוקם ביוקנעם והיא מחזיקה מספר מרכזי פיתוח בישראל, שלושה מרכזי פיתוח ברשות הפלסטינית, ומשרדים ומרכזי פיתוח במדינות נוספות.

מלאנוקס

צילום: Moshe Shai/FLASH90

ג’נסן וואנג, מייסד ומנכ”ל אנבידיה: “אנו נרגשים לאחד את פלטפורמת המחשוב המואצת של אנבידיה עם פלטפורמת הרשת המואצת בעלת השם העולמי של מלאנוקס תחת קורת גג אחת, כדי ליצור את הדור הבא של פתרונות המחשוב בקנה מידה גדול. אני נרגש במיוחד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המנהיגים בעלי החזון של מלאנוקס ועם האנשים המדהימים שלהם בהמצאת המחשבים של המחר”.

איל וולדמן, מייסד ומנכ”ל מלאנוקס: “אנחנו חולקים את אותו חזון למחשוב מואץ כמו אנבידיה. שילוב שתי החברות שלנו מגיע כהרחבה טבעית של השותפות ארוכת השנים שלנו והוא מתאים מאוד לתרבות המונעת ביצועים המשותפת שלנו. שילוב זה יטפח יצירת טכנולוגיה רבת עוצמה והזדמנויות מצוינות עבור האנשים שלנו”.