נתניהו: “המחשבה שלפיד יהיה ראש הממשלה – מעוררת חלחלה”

"נראה מה עושים עם מפלגות שלא בטוח עוברות את החסימה, בינתיים עוד לא החלטנו. נלחמים כעת להשפיע על מצביעי 'מרכז-ימין' לחזור לליכוד" • "אנחנו נתפסים כמי שהצליחו בכלכלה, הם נתפסים – לפיד כשר אוצר כושל, ובני גנץ כמי שפשט את הרגל, וניסנקורן ככלכלת הסתדרות ושביתות"
חרדים 10
ד' אדר ב' התשע"ט / 11.03.2019 13:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (שני) תדרוך סגור לחברי סיעת הליכוד,  במהלך ישיבת סיעה שהתקיימה במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

“אנחנו במשמעת קמפיין” אמר ראש הממשלה. “מה שמושך אלינו את החבל – זה טוב, מה שמושך את החבל אליהם – זה לא טוב. אתם מוכרחים להקפיד על המשמעת הזו”.

נתניהו התייחס לשאלה מי מרכז הכל: “עבדכם. זו הפעם חמישית שאני עושה את זה”.

נתניהו הסביר: “אנחנו צריכים להעביר מסרים שיחזירו לנו בין 3-1 מנדטים שעוברים לצד שלהם. יש לזה משמעות מרחיקת לכת לגבי היכולת שלנו לנצח. הם עברו מהליכוד אליהם ואם יחזרו – אז יחזרו לליכוד.

“אנחנו נראה מה אנחנו עושים עם מפלגות שלא בטוח עוברות את אחוז החסימה, בינתיים עוד לא החלטנו. אנחנו נלחמים כעת על המרחב מימין לשמאל, בין הליכוד לבין לפיד וגנץ. אנחנו רוצים להשפיע על מה שנקרא מצביעי ‘מרכז-ימין’ לחזור לליכוד. כשהם ידעו את האמת, שלפיד וגנץ הם מפלגת שמאל שמתחזה לימין, הם יחזרו לליכוד.

“אם הם ידעו שלפיד וגנץ נשענים על מרצ והמפלגות הערביות – הם חוזרים לליכוד. אם הם ידעו שלפיד וגנץ, כמו שהם אמרו בקולם, רוצים לעשות עוד התנתקות ולפנות יהודים – הם יחזרו לליכוד. את כל הדברים האלה הם אמרו לפני שהם נכנסו למשרד פרסום שאומר להם מה לומר ומה לא לומר”, ציין ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש: “מה שאנחנו יודעים בוודאות, שאם נצליח להעביר כמה מנדטים מצד לפיד-גנץ לצד הליכוד, זה קרב לודאי שזה  מגדיל ניצחון. אני אומר את זה במלוא האחריות. זה לא קרב פשוט, הם מבינים אותו ולכן הם מסתווים. הם שמאל, שמאל אפילו קיצוני ואנחנו צריכים לחשוף אותם. כל ממשלת השמאל הזאת נשענת על מרצ והערבים”.

נתניהו

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, “כשהציבור יבין את העמדות האמיתיות שלהם, הציבור הזה יחזור לליכוד ונוכל להרכיב ממשלת ימין. אין דרך אחרת להקים ממשלת ימין אלא להצביע לליכוד אחד גדול – רק זה ימנע ממשלת שמאל. זה הקרב ההסברתי של השבועות הקרובים”.

הוא הוסיף: “עוד דבר שחשוב שאנשים ידעו, זה שהם מצביעים ללפיד לראשות הממשלה. כשמצביעים לגנץ – מקבלים את לפיד ראש ממשלה. אנשים לא מבינים את זה עדיין שאם מצביעים לפיד-גנץ הם בעצם מצביעים ללפיד כראש הממשלה. לפיד כראש ממשלה – זה מעורר חלחלה. הם יודעים שלפיד לא קרוץ מחומר כזה. אנשים יודעים שהוא היה שר אוצר כושל ושהוא שמאל”.

נתניהו העלה “נקודה נוספת”, כדבריו: “הציבור לא אוהב את המדיניות של ניסנקורן. הציבור לא רוצה כלכלת הסתדרות שמונעת תחרות, שעושה שביתות, שמורידה מחירים. ניסנקורן יהיה שר האוצר של לפיד וגנץ.

“הכלכלה שלנו היא הפוכה לגמרי מהם – אנחנו מייצרים תחרות, פתחנו את המשק, זה המפתח להורדת מחירים. אנחנו נתפסים כמי שהצליחו בכלכלה, הם נתפסים – לפיד כשר אוצר כושל וגנץ כמי שפשט את הרגל וניסנקורן ככלכלת הסתדרות ושביתות”.

נתניהו הדגיש גם: “אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה – אני רוצה לומר לכם שתיק החינוך יישאר בידינו, בידי הליכוד. זה הדבר שנשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומצוינות לכל ילדי וילדות ישראל. אבל צריך להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה וצריך ליכוד גדול. זה המבחן הגדול – ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. זאת הבחירה האמיתית, בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין של הליכוד בראשותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות