יזם חרדי שניצל מהטיסה: ‘אני לא מעכל, אגיד ‘הגומל”

157 בני אדם מ-33 מדינות, בהם שני ישראלים, נספו בהתרסקות מטוס 'אתיופיאן איירליינס' • ישראל מוזסון ושרגא ישראל, יזמים שהיו אמורים היו להיות על הטיסה, ל'וואלה': "העיכוב שמאוד ביאס אותנו - התברר כעיכוב שהציל חיינו" • משלחת של זק"א המריאה בחצות לאיתור גופות
חרדים 10
ג' אדר ב' התשע"ט / 10.03.2019 20:26

שני ישראלים נהרגו הבוקר (ראשון) בהתרסקות מטוס של חברת ‘אתיופיאן איירליינס’, זמן קצר לאחר שהמריא לקניה.

157 נוסעים ואנשי צוות מ-33 מדינות ניספו.

וכמו תמיד – יש גם נסים: אור רביד ודנה ירקצי מאתר ‘וואלה’ מדווחים כי ישראל מוזסון ושרגא ישראל, יזמים בתחום התשתיות והחקלאות, היו אמורים היו להיות על הטיסה שהתרסקה, אולם למרבה הנס נשארו בישראל.

בשיחה עם וואלה, אמר מוזסון, חרדי מירושלים:  “העיכוב שמאוד ביאס אותנו – התברר כעיכוב שהציל חיינו”.

מוזסון סיפר, כי בעקבות עסקיו נאלץ ברגע האחרון לדחות את המסע המתוכנן לקניה.

“בזכות זה אני יכול לדבר איתך היום”, אמר. “הבוקר, באמצע בפגישה עסקית קיבלתי את ההודעה שהטיסה התרסקה על אדמת אפריקה, ולאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה הזו”.

הוא הוסיף: “אני לא מעכל שאני בחיים ואני פה איתכם, מחר בבוקר אגיד ‘הגומל’ בבית הכנסת בירושלים”.

ל’ישראל היום’ אמר: “אני נשוי פלוס ארבעה ילדים ויש לשותפי ולי חברת יזמות בתחום התשתיות והחקלאות בכמה מדינות ברחבי העולם. מחר אני הולך להגיד הגומל וביום שבת בעזרת ה’ נעשה קידוש גדול. כשהגיעו התמונות והסרטונים מהשטח הבנתי עד כמה הנס שלנו גדול, קשה לי לתאר את התחושות”.

צוות זק”א  המריא בחצות

שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק”א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה, יצאו הלילה בחצות בטיסה ישירה לאתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, תיעוד וזיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות.

מרגע קבלת ההודעה על ההתרסקות היה מטה זק”א בקשר רציף עם משרד החוץ, והקונסוליה הישראלית באדיס אבבה.

יהודה משי זהב, יו”ר זק”א, אמר: “חברי המשלחת של זק”א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה”.

הרב אליהו חביב הפועל באתיופיה סיפר לוואלה על המיקום של התאונה: “מדובר בשטח הררי שקשה להגיע לשם עם רכב. עכשיו הם תחמו את המקום, באנו לצאת לדרך לשם אבל הם חסמו את הדרך ואי אפשר להגיע לשם”.

לפי דיווח ב’כאן’, מטוס הבואינג שהתרסק הוא מהדגמים הנפוצים והמתקדמים בעולם. רק לפני 4 חודשים התרסק מטוס מאותו הדגם בנסיבות דומות, גם אז דקות ספורות אחרי שהמריא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום למשרד החוץ כדי לעקוב מקרוב אחר פעילות חדר המצב.

נתניהו שוחח עם שגריר ישראל וקונסול ישראל באתיופיה שדיווחו לו פרטים על התרסקות המטוס, המעקב אחר הישראלים הנעדרים ומצבם.

ראש הממשלה אמר: “באתי לכאן למשרד החוץ, כדי לעקוב מקרוב אחר הדיווחים מאתיופיה. לצערי, דיווח לנו השגריר שלנו באתיופיה ששני ישראלים נספו בהתרסקות המטוס. ליבנו עם המשפחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדון מוזסון הוא עד מדינה שהכניס אנשים לכלא
    11/03/2019 00:41
    יורי
  1. הרבה אנשים התאכזבו שהוא לא היה על המטוס