התרסקות המטוס: 2 ישראלים נהרגו • נתניהו: ‘ליבנו עם המשפחות’ I צפו

על מטוס הבואינג 737 שהתרסק לאחר ההמראה היו 149 נוסעים - מ-33 מדינות שונות • מנכ"ל החברה: "הטייס שהתרסק הוא בעל רקורד טיסה מעולה" • לפני ההתרסקות דיווח הטייס למגדל הפיקוח וביקש אישור לחזור ולנחות, אך המטוס התרסק לפני שהספיק
יוני גרין
ג' אדר ב' התשע"ט / 10.03.2019 17:14

חברת התעופה אתיופיאן אירליינס אישרה בצהריים (ראשון) באופן רשמי כי בין 149 הנוסעים שהיו על סיפון המטוס שהתרסק הבוקר היו שני אזרחים ישראלים.

מטוס הבואינג 737 התרסק בדרכו מאדיס אבבה לניירובי, כשעל סיפונו 149 נוסעים אזרחי 33 מדינות שונות, ושמונה אנשי צוות – והוא התרסק דקות אחרי שהמריא.

מבדיקה ראשונית עולה כי לפני ההתרסקות דיווח הטייס למגדל הפיקוח וביקש אישור לחזור ולנחות בשדה, אך המטוס התרסק לפני שהספיק לחזור לשדה.

חברת התעופה מסרה נתונים מדויקים על אזרחויותיהם של הנוסעים שהיו על המטוס: 32 היו מקניה, 18 מקנדה ו-9 מאתיופיה ושניים מישראל.

שאר הנוסעים היו מסין, איטליה, ארה”ב, בריטניה, צרפת, מצרים, הולנד, הודו, רוסיה, מרוקו ומדינות נוספות.

מנכ”ל חברת אתיופיאן איירליינס אמר: “הטייס שהתרסק הוא בעל רקורד טיסה מעולה”.

חברת בואינג מסרה בתגובה להתרסקות הטיסה: “חברת בואינג מצטערת לשמוע על מות הנוסעים והצוות בטיסה. אנו מוסרים את תנחומינו למשפחות ואהוביהם ומוכנים לתמוך בצוות אתיופיאן איירליינס ולספק כל מידע טכני, תחת הנחייתו של משרד הביטחון בתחבורה האמריקני”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במשרד החוץ כדי לעקוב מקרוב אחר פעילות חדר המצב. נתניהו שוחח עם שגריר ישראל וקונסול ישראל באתיופיה שדיווחו לו פרטים על התרסקות המטוס, המעקב אחר הישראלים הנעדרים ומצבם.

ראש הממשלה אמר: “באתי לכאן למשרד החוץ, כדי לעקוב מקרוב אחר הדיווחים מאתיופיה. לצערי, דיווח לנו השגריר שלנו באתיופיה ששני ישראלים נספו בהתרסקות המטוס. ליבנו עם המשפחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות