‘גנץ והחרדים ככפפה ליד. ברגע האמת סיכוי שיצדדו בו, עם לפיד’

אברהם דוב גרינבוים, עורך הביטאון של ש"ס, מפתיע במגזין 'ליברל': "האינסטינקט החרדי הראשון יהיה לתת לביבי שוב את ההזדמנות" • אבל, לדבריו, בשיחות סגורות כבר אומרים בסיעות החרדיות: "ברגע האמת יש סיכוי שיצדדו בעד חבירה לממשלת גנץ, גם אם לפיד יהיה חלק ממנה"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשע"ט / 10.03.2019 14:03

גול עצמי לקמפיין? אברהם דוב גרינבוים, העורך הראשי של ‘הדרך, ביטאון תנועת ש”ס – כותב היום (ראשון) בטורו המתפרסם במגזין ‘ליברל’, כי בשיחות סגורות במפלגות החרדיות יש מי שכבר מדברים כי במידה וגנץ יוביל – הם יעניקו לו את המנדט.

זאת בניגוד לקמפיין של ש”ס, כי המפלגה תתמוך בנתניהו בלבד.

“גנץ והחרדים ככפפה ליד”, כותב גרינבוים. “הבעיה היא החיבור הגס עם מי שנתפס ובצדק כאויב הדתיים הגדול, יאיר לפיד”, שהפצעים מכהונתו כשר האוצר “עדיין לא הגלידו, וברכת ‘ברוך שפטרנו’ בקול רועם ליוותה את מפלתו של היהיר ואת מעברו לאופוזיציה”.

עורך ‘הדרך’ מזכיר כי “מי שקידש מאבק מול לפיד הוא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. התקרית שבה ליצמן מנער את שולי חליפתו לאחר שלפיד טפח עליה לא נשכחת במסדרונות הכנסת”.

גרינבוים מציין, כי “קשה לנחש מה יקרה בסיומה של המערכה, אם לפיד עדיין ייחשב מוקצה או שהמפלגות החרדיות יידעו להבדיל בין גנץ ללפיד ויואילו להעניק את המנדט לגנץ – כמובן בכפוף לכך שנתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה”.

לדבריו, “האינסטינקט החרדי הראשון יהיה לתת לביבי שוב את ההזדמנות, לפני כל ניסיון לחבור למי שחולק הנהגה עם אחד מאויביו המושבעים של הציבור החרדי”.

עם זאת, הוא מציין: “מתחת לשטח, יש דעות אחרות בתוככי יהדות התורה, כמו גם במפלגת האחות השותפה ש”ס, שרואות בלפיד עוד פוליטיקאי, וברגע האמת יש סיכוי שיצדדו בעד חבירה לממשלת גנץ, גם אם לפיד חלק ממנה. ‘זה רק בלוק טכני’, הם כבר אומרים עכשיו בשיחות סגורות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גרינבום
    10/03/2019 14:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מחפש כותרות כי העיתון משעמם