ישראלים נעצרים בעולם עם קנאביס רפואי • ציבין: שמשרד החוץ יזהיר

כעשרה ישראלים נעצרו במדינות שונות בחו"ל בגלל קנאביס רפואי - למרות שהיה בידם אישור, משום שהן לא מכירות באישור הישראלי • עו"ד מרדכי ציבין: "משרד החוץ היה צריך ליידע יותר את הציבור בנושאים הללו"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשע"ט / 10.03.2019 13:11

תופעה חדשה: ישראלים המשתמשים בקנאביס רפואי באופן חוקי, ואף מחזיקים בידם אישורים, נעצרים בחו”ל על שימוש בסמים – מאחר והמדינות אינן מכירות באישורים שלהם. כך דווח איתמר אייכנר ב-ynet.

לפי הדיווח, בחצי השנה האחרונה נעצרו ברחבי העולם כ-10 אזרחים ישראלים שנתפסו עם קנאביס רפואי – והואשמו בשימוש בסמים אסורים.

אייכנר מדווח כי באודסה שבאוקראינה נעצרו בחצי השנה האחרונה ארבעה ישראלים עם קנאביס רפואי. הראשון הורשע בבית משפט וגורש מאוקראינה עם איסור להיכנס למדינה למשך 3 שנים. שלושה נוספים מחכים למשפט ומעוכבים באוקראינה.

ישראלי נוסף נעצר בקייב ושוחרר אחרי שבוע. עוד ישראלים נעצרו בטורקיה וביוון.

לפי ynet, שגרירויות ישראל ביצעו בדיקה מול אותן מדינות ואלה הבהירו כי הן לא מכירות באישור הישראלי לשימוש בקנאביס רפואי.

עו”ד מרדכי ציבין, המטפל בעצירים ישראלים בחו”ל, ועוסק בין היתר בעניינים בינלאומיים מורכבים ובלתי שגרתיים לרבות לקוחות בארצות אויב, יצג את אחד העצורים באודסה. בשיחה עם ynet אמר ציבין: “שלא כמו בישראל, למרות שקנאביס רפואי אינו חוקי באוקראינה ודינו כסם רגיל, מערכת המשפט האוקראינית הוגנת, שומרת על זכויות אדם ומכירה בעובדה שלא היתה כוונה להבריח סמים אלא חומר לצרכים רפואיים, ועל כן, אינה מחמירה בעונשים אלא מסתפקת בגירוש ואיסור כניסה למשך שלוש שנים לאוקראינה”.

ציבין אומר עוד: “משרד החוץ לא עושה דבר, בלי קשר לעובדה שאינו יכול להתערב בהליכים פנימיים של מדינות ועל אחת כמה וכמה בהליכים משפטיים. משרד החוץ היה צריך ליידע יותר את הציבור בנושאים הללו.

“מה שקורה בשטח, שלמרבה המזל ישנם שלוחי חב”ד בכל מקום, והם מספקים לישראלים בחו”ל הנקלעים למצוקה את כל הנדרש להם. חב”ד בחו”ל היא ה’קבלן המבצע’ של משרד החוץ – ובהתנדבות”.

ב-ynet דווח, כי גורמים במשרד החוץ מזהירים כי ברוב מדינות העולם חל איסור חמור על הכנסת גראס רפואי לתחומן.

סימה דובדבני, מנהלת מחלקת ישראלים בחו”ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ: “אם אזרח מבקש לצאת לחו”ל עם גראס רפואי עליו לפנות לשגרירות הרלוונטית בישראל טרם יציאתו לחו”ל ולבדוק מולם מהם התנאים לקבלת אישור מראש בכתב להכנסת גראס רפואי למדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות