מדהים: המנהיג שחור העור שהצליח להשתלט על ארגון ניאו-נאצי ענק

סיפורו המדהים של ג'ימס שטרן, פעיל חברתי שחור עור, שהצליח להשתלט על ארגון ניאו-נאצי ענק בארה"ב ולהפוך למנהיגו • פעולתו הראשונה של המנהיג החדש היתה פניה לבית המשפט כדי שיפתח בחקירה נגד הארגון שתחת הנהגתו • ולא תאמינו מה יתפרסם באתר האינטרנט של התנועה
אליעזר היון
ל' אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 23:55

הסיפור המדהים הבא פורסם בעיתון וושינגטון פוסט:  פעיל חברתי שחור עור, הצליח להשתלט על קבוצה ניאו-נאצית לבנה, להפוך למנהיגם – ואז להתחיל לשנות אותם מן היסוד.

נשמע כמו סרט מתח בדיוני?

ג’ימס הרט שטרן, פעיל חברתי שחור בן 54, הצליח להסתנן לתנועות ניאו-נציונליות בארה”ב ובתהליך גאוני להיבחר למנהיגם.

חברי התנועה, כדאי לזכור, נוהגים ללבוש מדים הדומים לאלו שלבשו הנאצים המקוריים בגרמניה של שנות ה-30, והם אף מקפידים לחגוג את יום הולדתו של הצורר אדולף היטלר ולקיים כנסים המוניים ברוח התנועה הניאו-נאצית.

אלא שאז, הגיע המנהיג החדש, שבשורה ארוכה של מהלכים מבריקים ומניפלוציות כפי שהוא עצמו מגדיר זאת, הצליח להיהפך למנהיג של התנועה.

סיפורו של שטרן מתחיל בקצרה בתא כלא אותו חלק בשותפות עם אסיר ניאו-נאצי, ולאחר השחרור, קיים שיחות רבות עם אדם בשם שופ – מנהיג התנועה, עד שלא מכבר הפך בעצמו למנהיג התנועה.

פעולתו הראשונה כמנהיג התנועה הייתה לפנות לשופט מחוזי בוירג’יניה ולארגן חקירה על אירועים אלימים – כנגד הארגון שלו – שאירעו במצעד האחרון של התנועה.

כעת הוא מתכנן לעבוד על אתר האינטרנט הפופולארי של התנועה הקיצונית ולהפוך אותו ל… אתר שיכלול תכנים וסיפורים על שואת יהודי אירופה על ידי גרמניה הנאצית.

לקריאת הכתבה המלאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות