עו”ד בן גביר: ‘מי שלא נאמן למדינה צריך ללכת מכאן. זאת גזענות? לא’

עו"ד איתמר בן גביר הזהיר בוועדת הבחירות המרכזית: "היום בו מבקשים נציגי היועמ''ש למנוע את ריצתו של חברי ד''ר בן ארי לכנסת הוא יום שחור לדמוקרטיה" • ''לומר שאין מקום לאויבי ישראל - זאת לא גזענות. לוקחים משפטים בודדים ומוציאים אותם מהקשרם"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 16:38

עו”ד איתמר בן גביר מעוצמה יהודית נשא בצהריים (רביעי) דברים בפני ועדת הבחירות המרכזית, במהלך הדיון על בקשת מרצ והרפורמים לפסול את מפלגתו מהתמודדות לכנסת ה-21.

בן גביר אמר בדבריו: “הרב כהנא היה חבר כנסת, היה מנהיג. לא כל חוק שהציע אנחנו חותמים עליו, אבל אנחנו חושבים שהרב צדק. היום הזה, היום בו מבקשים נציגי היועמ”ש למנוע את ריצתו של חברי דר בן ארי לכנסת הוא יום שחור לדמוקרטיה”.

‘בן גביר טען: ‘חברי התנועה הרפורמית לוקחים משפט אחד וחותכים אותו. הם מונעים מהוועדה מידע קריטי”.

בן גביר הגן על התבטאויות ראשי ‘עוצמה יהודית’ והסביר: ”לומר שאין מקום לאויבי ישראל – זאת לא גזענות. לוקחים משפטים בודדים ומוציאים אותם מהקשרם. אנחנו חושבים שהרב כהנא צדק בנוגע לעונש מוות למחבלים, צדק במאבק שלו למען יהודי ברית המועצות. צדק במאבק למען יישוב ארץ ישראל”.

יו”ר הוועדה, השופט חנן מלצר, שאל את בן גביר: באילו נושאים הרב כהנא לא צדק?

בן גביר השיב: “לא היינו מגישים חוק על הפרדה גזענית. אני מזכיר לאדוני שהיינו חברים בכנסת ארבע שנים ולא הגשנו שום הצעת חוק כזאת. אנחנו לא מכלילים את כל הערבים. אנחנו לא קוראים לכל הערבים אויבים”.

השופט מלצר: ”הצעתם שכל שופט יצהיר על נאמנות”.

בן גביר: ”אנחנו חושבים שכל שופט צריך להצהיר נאמנות. מי שנאמן ברוך הבא מי שלא נאמן צריך ללכת מכאן. זאת גזענות?”.

בן גביר המשיך: “לצערי לא זכיתי להכיר את הרב הדגול הרב כהנא, אבל תתמודדו עם הדעות של בן ארי ובן גביר, ולא של הרב כהנא. חילקו כאן מדבקה נגד ערבים… בדקתי ומדובר במדבקה מלפני 30 שנה.
מדברים על התמונה של ד”ר גולדשטיין. תראו איזו תמונה יש לטיבי על הקיר של רב המרצחים יאסר ערפאת.

“עומדת כאן חברת הכנסת זנדברג שמתייחסת לתמונות שעל הקיר. הנה תמונה של חברת הכנסת זנדברג מבקרת בקבר של הרוצח ערפאת”.

בן גביר התייחס לח”כ סתיו שפיר: “פגע בי דבר אחד בכל השבועות האלו. המשפט של חברת הכנסת סתיו שפיר. היא אמרה שאנחנו נאצים. להגיד עליי שאני נאצי זה לא לפגוע בי, זה לפגוע בששה מליון יהודים שנרצחו בשואה. אפשר לחלוק אבל שחברי כנסת מכהנים קוראים לנו ‘נאצים’, לזה אין מקום בכנסת ישראל”.

בן גביר הוסיף: “מבחינתי נטורי קרתא, אלו שנפגשו עם נשיא איראן, ועופר כסיף, דינם אותו דבר”.

כאשר נשאל מה עמדתו על ערביי חיפה – השיב בן גביר: “אלו מתוכם ששמחו על כך שחיילים נרצחו, הם אויבים. עם כלל הערבים אין לי בעיה, אבל אלו שצועקים ‘איטבח אל יהוד’ הם אויבים”.

מיכאל בן ארי אמר בדיון: “אני האיש המסוכן שהיועמ”ש חושב שהוא לא יכול להיות בכנסת ישראל – אני, שהבן שלי הבכור עומד בסוף מסלול בגבעתי, שהבן שלי מתגייס עוד שלושה שבועות למסלול סייעת שריון. זו המסה הקריטית של הראיות.

“יש לי תשעה ילידם. שניים מהם קרויים בנימין וטליה. בנימין בנו של מורי ורבי הרב כהנא הי”ד שנרצח ע”י איש אלקעידה. רבותי, אני לא גזען. ודאי ודאי ולא האשמות מכוערות אחרות. אפשר להפוך את בן ארי למטורף. אבל אפשר להתייחס לדברים  שאני אומר בצורה ברורה וקוהרנטית”.

על עתירת הרפורמים אמר: “יש כאן באופן שיטתי הוצאה של דבריי מהקשרם”.

הוא הבהיר: “אני מדבר רק על מי שלא נאמן למדינה. מי שנאמן לנו שיישאר פה. מי שלא נאמן לנו צריך ללכת מפה. ניחמתי משפחה ערבייה נאמנה למדינת ישראל שבנה נרצח בפיגוע. אני מדגיש גם היום: הערבים שנאמנים למדינת ישראל, אין לי בעיה איתם”.

על התבטאויותיו על ערביי חיפה אמר: “מדובר שם במפגינים שהפגינו למען רוצחי משפחת פוגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות