הדיון בפסילות: כשנציגת הרפורמים דיברה – החרדים יצאו • שידור חי

ועדת הבחירות המרכזית דנה בבקשות לפסילת רשימות ומועמדים • השופט חנן מלצר: "נוצר מנהג שההצבעות פה הן פוליטיות, כי אומרים שממילא זה עובר לבית המשפט העליון. אני רוצה שתפתיעו אותי" • כשנציגת הרפורמים דיברה - הנציגים החרדים יצאו • השופט: זכותם
חרדים 10
כ"ט אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 10:58

ועדת הבחירות לכנסת ה-21 התכנסה הבוקר (רביעי) כדי לדון בעתירה שהגישה מרצ כנגד מועמדותם של חברי עוצמה יהודית לכנסת, ד”ר מיכאל בו ארי ועו”ד איתמר בן גביר.

עפי המסתמן, צפוי רוב קטן נגד הפסילה.

השופט מלצר אמר בתחילת דבריו: “תתעלו על עצמכם ותצביעו לא על פי הזיקות הפוליטיות אלא בצורה עניינית ומשפטית . מקווה שהדיון לא יהפוך לדיון ציבורי אלא לעקרונות המשפטיים.

“המבחן לדמוקרטיה זו לסובלנות גם לדעות שאינן תואמות את השקפתכם. שיש ספק הספק עובד לטובת הזכות להיבחר. אם יש דרך אחרת למנוע את מי שלכאורה מתקיים בו טעם לפסילה אז יש להימנע בפסילה ולהשתמש כאמצעי אחרון. מי שנבחר הוא נהנה מחסינות ומרגע שמצהיר אמונים ויהיה קשה מאוד לשלול לו או לפעול נגדו”.

מלצר הוסיף: “לגבי גזענות צריך להוכיח שהפעילות לגזענות היא שיטתית והראיות צריכות להיות ברורות. נוצג מנהג שחלק מהצבעות פה הם פוליטיות והצביעו לפי חלוקה פוליטית ואמרו שבמילא מי שמחליט זה בית המשפט העליון. אני מקווה שתפתיעו אותי לטובה. אם תנהגו על פי מה שמתבקש לא תצטרכו לבקר את בית המשפט העליון. גם אני כשופט אני משנה את דעתי לאור הדברים שמוצגים בפניי ואם אשמע טענה שתשכנע אותי אשנה את דעתי”.

במהלך הדיון על פסילתו של עורך הדין איתמר בן גביר התפתח עימות בינו לבין חבר הכנסת עיסוואי פריג’ ממרצ, כאשר פריג’ צעק: “אני לוחם את המלחמה שאתם היהודים הייתם צריכים לעשות נגד הגזענות”.

בן גביר השיב: “הוא חושב שהוא על המרמרה”.

משתתפים נוספים בדיון קראו לעבר פרג’: “בסוריה לא היית יכול לדבר ככה”.

לבקשת בן גביר הופסק הדיון לחצי שעה, לצורך עיון בעמדת היועץ המשפטי לממשלה שהגיע אמש לקראת חצות.

העימות נמשך גם מחוץ לאולם.

עם החזרה לדיונים, התפתח עימות נוסף, כאשר חברי ועדת הבחירות מהסיעות החרדיות יצאו מאולם הדיונים, בעת שנציגת התנועה הרפורמית התחילה לדבר.

יו”ר מרצ תמר זנדברג אמרה בוועדה: “מבייש את הכנסת ואת הועדה שנציגי הועדה החרדים יוצאים בזמן שאשה יהודיה רפורמית מדברת”.

השופט מלצר השיב לה: “זאת זכותם”.

נציג החרדים אמר: “לא הבנו את זכות העמידה של אותה אישה והגוף הזה בפורום זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות