“ציר הרשע זה ברק וביבי. גנץ חמור, חושב שיש לו סיכוי”: תמליל חקירה

"יש לי צדדים אפלים": תמלילים מחדרי החקירות ב'פרשת הרפז' - שפורסמו ב'חדשות 12' - חושפים תמונה מטרידה על התנהלותו של גבי אשכנזי מול שר הביטחון ברק, קשריו עם מו"ל ידיעות אחרונות ומה חשב על המועמד לרמטכ"ל גנץ?
חרדים 10
כ"ט אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 00:19

הקלטות שפרסם הערב (שלישי) הפרשן הפוליטי עמית סגל ב’חדשות 12′ חושפות פרטים שלא פורסמו עד היום מ’פרשת הרפז’, בעיקר על הדרך בה התנהל גבי אשכנזי כרמטכ”ל מול השר הממונה עליו וכיצד ניסה להשפיע על הסיקור התקשורתי בעניינו.

התמלילים מחדרי החקירות חושפים תמונה מטרידה על התנהלותו, קשריו עם מו”ל ‘ידיעות אחרונות’ נוני מוזס, ומה הוא חשב על המועמד לרמטכ”ל בני גנץ?

בחקירה, ניסו החוקרים להבין את מהות הקשר המוזר בינו לבין מוזס.

חוקר: מה הקשר שלך לנוני מוזס?

אשכנזי: מכיר את נוני כבר הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד שנים.

חוקר: היית באיזשהו קשר איתו מעבר לפגישות אקראיות?

אשכנזי: מעת לעת כן, דיברנו. לפני שנכנסתי לתפקיד אני חושב שאפילו התייעצתי איתו על איך צריך להיות תקשורת, הוא אדם שאני מעריך את דעתו בנושא מה נכון מבחינת הדוברות. בסוף הצבא זה צבא העם, כדי לשמוע גם את המסרים. למשל, שיפר כתב (בידיעות) שהרמטכ”ל מתדרך את עמיתו האמריקאי שאין אופציה לתקיפה באיראן. זה דרך להאשים אותי ב.. אני לא רוצה אפילו להגיד את המונח הזה פה. אז ברור שאני מדבר עם האנשים. אני מדבר גם עם נוני”.

החוקר מצטט בחקירה את דבריו של אשכנזי, ומבקש את תגובתו:

חוקר: “אני מצטט מדבריך על הכתב אלכס פישמן: ‘אני יכול לסדר שהוא יקבל מסר מנוני חבל על הזמן, נוני מה שאני אגיד לו הוא יעשה’. תסביר את האמירה הזו”.

אשכנזי עונה: “ברור ש… יש פה בעיה בין אבי (-בניהו, אז דובר צה”ל) לאלכס פישמן ואני מנסה לפתור אותה. הוא… הוא מתאר מציאות תיאורטית אפשרית שמחר פישמן יכתוב עליו”.

תשע שנים לפני שיתייצב כמספר ארבע ברשימת כחול-לבן בראשות גנץ, היה אשכנזי הרמטכ”ל וגנץ – סגנו.

יום אחרי שקיבל את ההודעה שכהונתו לא תוארך, שוחח אשכנזי בטלפון עם מקורב מהצפון. המקורב סיפר שגנץ סייר באזור.

אשכנזי, שרצה בכלל סגן אחר, השיב: “הוא רצה לעסוק בבניית תדמית, הוא חושב שיש לו סיכוי, החמור הזה”.

בסוף גנץ דווקא כן התיישב בלשכת הרמטכ”ל.

באותם ימים, כך עולה מחומר החקירה, אמר אשכנזי לעיתונאים: “ציר הרשע האמיתי במדינת ישראל אלה ברק, נאמן (-שר המשפטים דאז) וביבי”.

במשטרה מטיחים החוקרים בחשוד אשכנזי את הדברים המטרידים שאמר על הדרג המדיני – והוא בתגובה סיפק התבטאויות שנויות במחלוקת.

כך התנהלה השיחה:

חוקר: “בעמוד 36 דובר צה”ל אבי בניהו אומר לך ‘הרמטכ”ל תראה, אנחנו במאבק על המשך הצבא, אנחנו במלחמה מול לשכת השר ברק בצורה מסוימת’. בתגובה אתה משיב לו ‘היא לא תיגמר, תקשיב טוב, היא לא תיגמר ב-15 לפברואר (יום פרישתו של הרמטכ”ל) המלחמה שלנו, שלי. אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים”.

אשכנזי: איפה? איפה יש לי צדדים אפלים? באיזה עמוד אתה? עשרים ושש?

חוקר: אותו עמוד, כן.

אשכנזי: איפה יש לי צדדים אפלים.

חוקר: הנה, פה.

אשכנזי: צדדים אפלים.

חוקר: ׳אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים׳.

אשכנזי: מי אומר את זה?

חוקר: זה אתה. אמירה מפחידה, אני מוכרח לציין. יש לך צדדים אפלים?

אשכנזי: “לא זוכר למה התכוונתי, אני התכוונתי לזה שהמלחמה שלי עם… עם ברק מזמן הבנתי שהיא… היא מלחמה אישית, אינטרס אישי, פוליטי. הערכתי שהקמפיין הזה יימשך”.

מההקלטות גם עולה שהיו עיתונאים שאשכנזי פחות כיבד ואהב וכך נהג, לכאורה, כלפי איילה חסון. הוא הוקלט, כך מסתבר מתמלילי החקירה שפורסמו במהדורה המרכזית, שולח מסרים מאיימים ומטרידים נגד העיתונאית שסיקרה אותו בצורה ביקורתית על רקע הפרשה:

חוקר: “אתם מדברים על איילה חסון ואתה אומר לבניהו (-דובר צה”ל דאז) שאתה יכול, ‘ליישר אותה’. ואז אתם מזכירים את בעלה והעסקים שלו”.

חוקר: אתם מדברים על איילה חסון ואתה אומר לבניהו שאתה יכול, במרכאות, ליישר אותה. ואז אתם מזכירים את בעלה והעסקים שלו.

אשכנזי: התכוונתי לפגישת רקע שעמדתי לעשות איתה.

חוקר: המינוח הנכון שהשתמשת בו: “יש לי מנופים עליה בכיוונים אחרים״. אני מבין שזה נושא של הפעלת לחץ עליה איכשהו ולא של ליישר את ההדורים”.

חוקר שני: מנופים זה מונח הנדסי.

אשכנזי: “חברים, בשלב הזה, אין לי מניע (לפעול נגדה), היא לא יוצאת נגדי, היא לא עושה את מה שהיא עושה עכשיו”.

ממפלגת “כחול-לבן” נמסר בתגובה לפרסום הציטוטים בחדשות 12: “כל ההקלטות ו-260 אלף השיחות נבדקו על ידי מבקר המדינה ומשטרת ישראל ולא נמצא שום דבר פרט לרכילות ממוחזרת. גנץ, אשכנזי, יעלון ולפיד העמידו את עצמם למבחן הציבור והדלפות פוליטיות לא ישנו את עמדת הציבור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות