היועמ”ש: לפסול את ד”ר מיכאל בן ארי, אבל לא את עו”ד איתמר בן גביר

בחוות דעת שהעביר היועץ המשפטי ליו"ר ועדת הבחירות, הוא קורא שלא לאשר את התמודדות יו"ר עוצמה יהודית - אך אינו מתנגד לריצת בן גביר • 'עוצמה': "הרפורמים הוליכו אותו שולל כשהגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות" • זנדברג: "היועץ מוציא כרטיס אדום לגזענים שנתניהו ניסה להכניס"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 23:20

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אבחי מנדלבליט,  העביר ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את חוות דעתו בעניין הבקשה לפסול את מפלגת עוצמה יהודית מהתמודדות לכנסת ה-21.

לדעת מנדלבליט, שנכתבה גם על דעת פרקליט המדינה, אין לאשר את התמודדותו של ד”ר מיכאל בן-ארי בבחירות לכנסת, אך מצד שני אין למנוע את הריצה של עו”ד איתמר בן גביר.

היועץ המשפטי לממשלה כותב כי אחרי שעיין בראיות שהובאו על ידי התנועה הרפורמית וחברות הכנסת תמר זנדברג וסתיו שפיר, שעתרו נגד בן ארי ובן גביר – “ביחס לבן ארי אין לאפשר את מועמדותו לכנסת ה-21 וזאת בעילה של הסתה לגזענות”.

היועץ המשפטי מדגיש, כי עיקר המשקל ניתן לדברים אשר נאמרו בקולו של בן-ארי, בסרטונים שונים בעת האחרונה, שחלקם אף הועלו לעמוד הפייסבוק של “עוצמה יהודית עם מיכאל בן-ארי”.

“באשר לבן גביר”, כותב היועץ המשפטי לממשלה, “אף שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת, הרי שנוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לפסילתו של מועמד לבחירות, דינה של הבקשה בעניינו להידחות”.

יצוין, כי אתמול הודיע היועץ המשפטי כי הוא מתנגד לפסילת השתתפותה של מפלגת רע”מ-בל”ד בבחירות, בטענה שאין תשתית ראייתית מספקת לפסילתה.

מנדלבליט השיב לעתירה שהגישה מפלגת הליכוד בטענה שיש לפסול את המפלגה הערבית, בשל שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ובשל תמיכתה במאבק המזוין של ארגון טרור או מדינת אויב נגד ישראל.

“נראה כי הראיות המובאות בבקשות שלפנינו אינן מבססות את אותה ‘מסה ראייתית קריטית’, הנדרשת בפסיקה לצורך פסילה של רשימת מועמדים לכנסת”, כתב מנדלבליט בהחלטתו.

תגובת עוצמה יהודית: “עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לפסול את ד”ר בן ארי מלרוץ לכנסת היא ההוכחה הגדולה כי היועמ”ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הם שמנהלים את מדינת ישראל.

“רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל”ד, חד”ש ותע”ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל.

“אנו מקווים ומאמינים שחברי ועדת הבחירות יבהירו מחר ליועמ”ש שיש גבול לצביעות. יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד”ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות, ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ”ש היא חסרת בסיס משפטי”.

יו”ר מרצ הגיבה על הודעת היועמ”ש ופרקליט המדינה: “בתגובה לעתירת מרצ היועץ מוציא כרטיס אדום לגזענים שנתניהו ניסה להכניס לכנסת. גזענות היא קו אדום, מנוגדת לחוק ולא תהיה בכנסת”.

איחוד מפלגות הימין הגיב: “עמדת היועמ״ש המצדד בפסילתו של ד״ר בן ארי מלהתמודד לכנסת בעוד שעמדתו מאפשרת לחברי הכנסת הערבים שתומכים בטרור ומסיתים כבר שנים נגד מדינת ישראל להתמודד היא לא פחות משערוריה.

“זו אותה פרקליטות שהגנה בחירוף נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד”ר בן ארי שבניו משרתים ביחידות קרביות לא. אין סוף לצביעות.

“שלטון הפקידים בפעולה וזו מציאות מפחידה. מישהו כנראה שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין והוא פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו. אנו בטוחים שעמדה זו לא תתקבל ורצון העם יישמע ביום הבוחר כראוי במדינה דמוקרטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות