החוקרת הבני ברקית מאוני’ חיפה קיבלה מלגת דוקטורנטים מצטיינים

הילה וידל, בת 31, אם לארבעה ילדים המתגוררת בבני ברק, זכתה במלגת מחקר בזכות מחקרה שעוסק בתחום בריאות במגזר החרדי • מטרת המחקר נועדה לסייע לצמצום האי שוויוניות בבריאות בחברה בכלל ובמגזר החרדי בפרט
אבי כץ
כ"ח אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 18:14

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העניק היום (שלישי) לחוקרת הילה וידל מאוניברסיטת חיפה את מלגת הדוקטורנטים המצטיינים לשנת 2019 – בזכות מחקרה פורץ הדרך: “גוונים רבים של שחור – אפיון תהליכים קהילתיים ופסיכו-קוגניטיביים כמעצבים בריאות בחברה החרדית”.

הדוקטורנטית הילה וידל, בת 31, אם לארבעה ילדים המתגוררת בבני ברק, כותבת את מחקרה בהנחייתה של פרופסור מיכל גרנות מהחוג לסיעוד באוניברסיטת חיפה.

החוקרת וידל זכתה במלגת מחקר בזכות מחקרה שעוסק בתחום בריאות במגזר החרדי – תחום שלא נחקר לעתים קרובות והינו שדה מחקרי חדש.

המלגה מאפשרת לחוקרת יכולת להעמיק ולחקור בכדי להגיע לתוצאות טובות ומהימנות יותר על אוכלוסייה רחבה יותר במגזר החרדי.

מטרת המחקר נועדה לסייע לצמצום האי שוויוניות בבריאות בחברה בכלל ובמגזר החרדי בפרט.

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופסור רון רובין: “אוניברסיטת חיפה מברכת את הדוקטורנטית הילה וידל על זכייתה במלגת ההצטיינות היוקרתית מטעם נשיא המדינה. זכייתה של וידל במלגה מוכיחה את החשיבות שאנו כאוניברסיטה מעניקים לסגלי המחקר שלנו. הגב’ וידל מסמלת את רוח המצוינות שאוניברסיטת חיפה מקדמת ומנחילה לכלל הסטודנטים וסגלי ההוראה בתוך כותלי האקדמיה ומחוצה לה”.

הילה וידל

הילה וידל עם הנשיא. צילום: הילה וידל

הילה וידל: “מחקר בחברה החרדית דורש הבנה ורגישות תרבותית כדי לא לפגוע באורח החיים החרדי ולהשיג שיתוף פעולה לפיכך נדרשת הכשרה של חוקרים גם מהמגזר החרדי תוך הקניית כלים אקדמיים. מחקרים אלה יעודדו שוויון בריאותי וצמצום תחלואה במגזר החרדי, שהינו רקמה חיה וחשובה בחברה הישראלית.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות