שופט העליון בדימוס: “התקשורת בלי ספק מנהלת מסע ציד נגד ביבי”

השופט העליון בדימוס יעקב טירקל בשיחה עם אילה חסון על כתבי החשדות נגד ראש הממשלה: "היה נכון לפרסם את כתב החשדות ולפתוח בכל ההליכים, לרבות השימוע, רק לאחר הבחירות. להערכתי זה היה הגון יותר"
חרדים 10
כ"ח אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 13:22

אילה חסון שוחחה ב-103fm עם השופט בדימוס יעקב טירקל, שופט ביהמ”ש העליון לשעבר, שהתייחס לכתבי החשדות שהציג היועמ”ש בשבוע שעבר – והבין לליבו של ראש הממשלה שחש רדיפה תקשורתית נגדו.

“לא קראתי את כתב החשדות של ראש הממשלה אלא את מה שפורסם בתקשורת”, אמר השופט בדימוס. “לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ועומדים לזכותו הדברים הטובים שעשה למען עם ישראל”.

הדברים הטובים שעשה למדינת ישראל הם רלוונטיים לחשדות אדוני?

“לא אך הם עומדים לנגד עיני. כן מצער אותי מה שקבע היועץ המשפטי לממשלה, שאני מעריך ומכבד אותו עד מאוד. מצער אותי שהוא הגיע למסקנות האלה, אך אני מניח שהיה לו על מה להסתמך. אני גם מניח שבבית המשפט הדברים ייראו אחרת”.

מה דעתך בנוגע לעיתוי הפרסום?

“היה נכון לפרסם את כתב החשדות ולפתוח בכל ההליכים, לרבות השימוע, רק לאחר הבחירות. להערכתי זה היה הגון יותר”.

אתה מתחבר לתחושת הנרדפות של ראש הממשלה?

“אני מתרשם שכן. יש איזו תמונה של מסע ציד ומסע רדיפה שמתנהל במשך זמן רב כנגד ראש הממשלה. בתור מי שמאמין בדמוקרטיה הישראלית ובשלטון החוק – לא טוב לי עם הדבר הזה”.

מאיזה מקום זה נובע, לדעתך?

“התקשורת בלי שום ספק ניהלה נגדו מסע רדיפה לפי ההתרשמות שלי כקורא עיתונים. אני בהחלט מבין את תחושתו”.

מה לגבי רשויות האכיפה? הם גם משתתפים במסע הציד הזה?

“ממש לא. אני מכיר גם את הצד של הפרקליטות. שנים שהייתי על כס המשפט, כ-38 שנים באתי במגע עם אנשי פרקליטות ועורכי דין. לפני כן גם הייתי חבר לשכת עורכי הדין כשהיא רק קמה. יש אנשים עם השקפות אחרות בכל מערכת אך יש לי אמון מלא בפרקליטות וברשויות החוק”.

מה יישאר מהתיקים לאחר השימוע?

“קשה להעריך. כבר קרה שתיק נסגר אחרי שימוע ויחד עם זאת היועץ פרסם חוות דעת ציבורית. יכול להיות שבנושאים מסוימים זו תהיה התוצאה. אם זה נכון לומר שראש הממשלה קיבל שמפניות וסיגרים, אז זה לא מוצא חן בעיני.

“לא הייתי רוצה שראש הממשלה שלי יקבל מתנות יקרות ערך מאנשים שונים וצר לי על זה מאוד. ייתכן שמבחינה פלילית, כששטים על פי מרחב הפגיעה באתיקה עד למרחב הפלילי, החשדות ייעצרו וייתכן שלא ירשיעו אותו. יחד עם זאת – זה לא מוצא חן בעיני”.

הטיעון שארנון מילצ’ן סיפק סיגרים ובקבוקים בכמויות גם לאישים אחרים שהיו מראשי המדינה זה טיעון רלוונטי? הטענה שרק עכשיו, בגלל שמדובר בביבי נתניהו, מטפלים בנושא?

“אני לא חושב כך. אם אכן היה כך, גם אז וגם עכשיו זה לא בסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות