גורם בדגל: “אפשרות שנשב עם גנץ” • סמוטריץ’: מטריד

גורם ב'דגל' ל'מעריב': "אין לנו בעיה עם גנץ אלא עם לפיד. אם יודיע על ביטול הרוטציה ויקבל את הקווים החשובים לנו, יש אפשרות שניכנס לממשלה בראשותו" • סמוטריץ': "מצפה מהחרדים להתנער מהידיעה ולהצהיר כי לא ישבו בשום אופן בממשלת גנץ. גנץ זה שמאל"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר א' התשע"ט / 05.03.2019 09:57

האם גורמים בדגל התורה ‘קורצים’ לבני גנץ?  לפי דיווח ב’מעריב’ הבוקר (שלישי) גורמים בדגל התורה אמרו בשיחות סגורות כי אם בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה, הם אינם פוסלים על הסף כניסה לממשלתו של גנץ, וזאת בתנאי שתבוטל הרוטציה שעליה חתם עם יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, “שעבור חברי הכנסת מהרשימה החרדית הוא בבחינת סדין אדום”.

“מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד”, אמר ל’מעריב’ גורם בדגל התורה.

על פי אותם גורמים, “אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו”.

הדברים נאמרים למרות שגץ הצהיר מספר פעמים בקולו כי הוא בעד תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים וכותל רפורמי.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, גם המצע של גנץ הוא העתק-הדבק של מצע ‘יש עתיד, כאשר הוא מבליט שלוש סוגיות מרכזיות: ביטול חוק המרכולים, לימודי ליב”ה  במוסדות החינוך החרדי, ושימור חוק הגיוס בנוסחו הנוכחי, כפי שהוגש על ידי משרד הביטחון  תחת אביגדור ליברמן.

לא ברור גם כיצד ‘דגל התורה’ מבקשת לחבור לגנץ, העומד בראש מחנה השמאל,  כאשר הגרא”מ שך זצ”ל תקף בחריפות את האפשרות לחבור לממשלת שמאל.

ב’מעריב’ מציינים כי “חברי סיעת דגל התורה נחשבים למתונים יותר בהשוואה לחברי הכנסת מאגודת ישראל, שבראשם עומד סגן השר יעקב ליצמן, המובילים קו קיצוני יותר”.

ח”כ אורי מקלב מדגל התורה אמר על אפשרות הכניסה לממשלה בראשות גנץ: “לא דנים בזה עכשיו. לא מעסיק אותנו עכשיו, אך לכל דבר יש משמעות. אנחנו עסוקים בחיזוק גוש הימין”.

על פי הסקרים, לגוש המרכז־שמאל בראשות כחול לבן אין די מנדטים כדי להרכיב ממשלה.

לאחר שאתמול הצהיר גנץ כי לא יהיה חיבור עם ח”כ אחמד טיבי ומפלגתו, ולפיכך קואליציה עם החרדים הופכת לאחת האפשרויות היחידות – מלבד ממשלת אחדות עם הליכוד.

מכחול לבן נמסר בתגובה: “הסכם הרוטציה יקוים. ננצח ונזמין את כל המפלגות הציוניות להצטרף לממשלה רחבה וממלכתית”.

על פי הסכם הרוטציה שאפשר את החבירה של חוסן לישראל ויש עתיד – אם כחול לבן תצליח להרכיב את הממשלה הבאה, גנץ יכהן בתפקיד ראש הממשלה במשך שנתיים וחצי ולאחר מכן יכהן לפיד בתפקיד שנתיים נוספות.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “הידיעה הזו הבוקר מטרידה מאוד ואני מצפה מהמפלגות החרדיות להתנער ממנה ולהצהיר כי לא ישבו בשום אופן בממשלת גנץ”.

יו”ר האיחוד הלאומי הוסיף: “גנץ זה שמאל ומי שישב שממשלתו לא יכול להגדיר את עצמו ימין. לא בשמירה על ארץ ישראל וההתיישבות ולא בזהות היהודית של מדינת ישראל. אנחנו לא נשב בממשלתו של גנץ בשום צורה. נקודה”.

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוב שזה מתפרסם כעת
    05/03/2019 10:29
    מאיר
  1. הרי יש המון אגודאים שבשום אופן לא יוותרו על ארץ ישראל. לא תהא להם ברירה אלא לחפש אלטרנטיבה.

  2. אין להם כבוד
    05/03/2019 10:45
    שושנה
  3. גפני ומקלב – תתביישו. העיקר הכסא, העקרונות והדת אינם חשובים.