נתניהו לגלג בנאום על בני גנץ: “אני מדבר מהלב, לא כמו צנון”

נאומו של ראש הממשלה כלל התקפות חריפות על התקשורת ומפלגת השמאל של גנץ ולפיד: "בני גנץ ישב באירוע שהתקיים לזכרם של מחבלים" • "אנחנו ימין – לפיד וגנץ הם שמאל. זאת האמת" • על התקשורת: "אני לא זוכר התגייסות כזו. הם מנסים להוציא אותי מהמגרש במשחק לא הוגן"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר א' התשע"ט / 04.03.2019 21:50

“אתם, אנחנו, מדברים מהלב, לא מאיזה תסריט שהכניסו לי לפה כמו צנון”, כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו באירוע השקת קמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד לכנסת ה-21.

בפתח נאומו ביקש נתניהו להודות לאנשי המפלגה ופעיליה.

“תודה על אינספור גילויי תמיכה”, אמר נתניהו. “הכוח שלנו, הכוח של התנועה שלנו – כל כך אמיתי והוא בא מכם, מהנבחרת הטובה ביותר במדינת ישראל, שיושבת כאן”, אמר והצביע לעבר חברי הרשימה.

נתניהו גם הזכיר את ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ, שנעדר מהאירוע בשל מות אמו ע”ה, ואף ביקש לשלוח את תנחומיו.

נתניהו התייחס לתקשורת הישראלית ואמר: “אני חייב לומר ביושר, הניצחון בבחירות לא מובטח ולא בכיס. זה לא יהיה פשוט. זה יהיה קרב קשה מאוד כי אני לא זוכר – ויש לי כבר ניסיון – התגייסות כזו של השמאל והתקשורת שבדרך כלל אין הבדל ביניהם. יש כאן התגייסות שלא הייתה כמוה של השמאל והתקשורת. כי הם יודעים שמול ההישגים הכבירים שלנו, הם לא יכולים לנצח אותנו במשחק הוגן. אז הם משחקים משחק בלתי הוגן.

“ראשית, הם מנסים להוציא אותי מהמגרש, כדי שהליכוד והימין יפלו מהשלטון. אבל זה לא ילך להם. ראיתם לבד: לא היה שום דבר חדש בהאשמות הסרק נגדי”.

נתניהו הוסיף: “עוד לפני שהצגתי את האמת מגדל הקלפים החל לקרוס, וכשתהיה לי ההזדמנות להציג את העובדות הוא יקרוס כליל. אבל זה יקרה רק אחרי הבחירות. בינתיים יש סכנה אמיתית שכמה מתומכינו יישארו בבית או לא יצביעו לליכוד. מי שנשאר בבית, מי שמעביר את תמיכתו למפלגה אחרת, מי שמצביע ללפיד וגנץ, מי שמקטין את הליכוד – צריך לדעת שהוא מעלה את השמאל לשלטון. אסור לתת לזה לקרות. כי רק ליכוד גדול ינצח את השמאל”.

ראש הממשלה כיוון את עיקר חיציו אל עבר מפלגת ‘כחול-לבן’: “לפיד וגנץ, אל תתביישו. אתם שמאלנים וזה בסדר, מותר להיות שמאל. אסור להסתיר את זה מהבוחרים שעומדים לקבוע את המנהיגות של המדינה. תעמדו מאחןרי העמדות שלכם, כפי שאנחנו עומדים מאחורי העמדות שלנו. לפיד וגנץ בעד עקירת יישובים ואנחנו נגד”.

נתניהו הזהיר: “אם לפיד וגנץ יצליחו לטשטש את ההבדל בינינו לבינם, השמאל יעלה לשלטון ויחזיר אותנו אחורה, כפי שקרה בפעמים הקודמות שהמליכו גנרלים מהשמאל. ואתם זוכרים מה קיבלנו? קיבלנו את אוסלו ואת האינתיפאדה, אוטובוסים מתפוצצים ואלפי הרוגים. אסור לחזור על הטעות המסוכנת הזאת.

“שנה אחרי ‘צוק איתן’, בני גנץ השתתף בטקס לזכר קורבנות המבצע – ישראלים ופלסטינים. אתם יודעים מי כלול בקורבנות הפלסטינים? אלף מחבלים של החמאס. אני לא הייתי מעלה בדעתי ללכת לטקס הזה. אבל בני גנץ ישב שם בשורה הראשונה. זה אומר המון על חוסר שיקול הדעת, וזה אומר המון על ההבדל בינם לבינינו. אנחנו ימין – לפיד וגנץ הם שמאל. זאת האמת”.

על הנושא המדיני אמר ראש הממשלה, תוך שהוא מתייחס לתקופת הנשיא אובמה והלחצים לחלק את ירושלים ולעקור ישובים: “לא הופעל לחץ כזה על שום ראש ממשלה. לפיד וגנץ היו קורסים תוך רבע שעה. אצלי זה לא קרה, וכשאני ראש ממשלה זה גם לא יקרה. לא נעקור יישובים וזו עמדת ברזל של הליכוד והתחייבות שלי כראש ממשלה מטעם הליכוד.

נתניהו הזכיר: “לפיד וגנץ תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. גנץ אמר שהאיראנים לא יבנו פצצות אטום כי הם רציונלים. הוא חושב שמשטר האייתוללות הוא רציונלי. זה הזוי. לפיד אמר שלהתנגד להסכם זו טעות אסטרטגית. אוי לנו אם שני אלה יהיו ראשי ממשלה”.

לחץ יד לסער

על פי הדיווחים ראש הממשלה לא קרא לנציגי הליכוד לעלות לבמה בניסיון למנוע את הצגת יריבו גדעון סער.

עם זאת, בין השניים נערכה לחיצת ידיים, לקול תרועת המשתתפים. סער לחץ גם את ידה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

נאומו של ראש הממשלה שודר בהשהיה של 10 דקות לאחר הוראתו של יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר. במהלך זמן זה, הבהיר השופט, העורכים של הגופים המשדרים יעיינו בדברים ויכריעו אם מדובר בחדשות או בתעמולת בחירות.

ההחלטה ניתנה בתגובה לעתירה שהגישה מפלגת העבודה.

נתניהו, בתגובה, הזמין ברשתות החברתיות את הציבור לצפות בנאומו בפייסבוק בלי דיליי: “כל ערב ערוצי התעמולה של השמאל נותנים במה מלאה למפלגת השמאל של לפיד וגנץ. רק במקרה של הליכוד זה ‘תעמולת בחירות’. הצטרפו לנאום המלא שלי כאן בפייסבוק בשעה 20:00 – בלי דיליי ובלי צנזורה‬!”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ציווי הצלת השבת הקדוש
    05/03/2019 09:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חב”ד על כל חצאיה חסידות סאטמר הפלג הירושלמי והעדה החרדית
    ארץ הקודש סכנה גדולה וחמת ה’ אלוקיך לא ידעה הארץ 2000 שנה
    שר השבת הוא הרב מאזוז שליט”א ואלי ישי עבדו 7 מנדט לחלץ עצמות צדיק,
    הסכם רוטציה חב”ד קול קורא בן ישי
    הצלת השבת הקדושה ובתי המלך הקדוש ובכל היבשות
    יעמיד על תילם וזרעך יפרח

  2. ג' אוסלו אריה חזק
    05/03/2019 09:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. תחת שלטון בני ברק ליצמן וגפני שר הממון
    פרץ חילולי שבת המוני ובכל מושבותיך
    אריה חזק זרע ברברי ארור פרץ הסכר חולדה ובני העיר סדום,
    רון קובי משיח וברית טומי לפיד למרר חייך בני ברק רעה סוררת אוהבת בצע
    רבנייך משוחדים מכף רגל ועד ראש משרד הפנים
    בנט שר אדום בעבור ג’יימס אביו גיור כהלכה קושנר יהודון רשע
    עורי קראון הייטס שבתותיו קדוש כי חורבן הבית 707