במחאה על החשדות: מיצג מחאה נגד ליצמן בכניסה למשרד הבריאות

עשרות בובות הוצבו מחוץ למשרד הבריאות בירושלים, במיצג מחאה על החשדות כי סגן השר פעל לטובת חשודים שהורשעו במעשים חמורים, בהם מלכה לייפר - המבוקשת באוסטרליה, בשל פגיעה בעשרות תלמידות
חיים טוויל
כ"ז אדר א' התשע"ט / 04.03.2019 09:21

מיצג מחאה הוצב הבוקר (שני) בכניסה למשרד הבריאות בירושלים, נגד סגן השר יעקב ליצמן, בשל החשדות כי פעל לטובת נאשמים שביצעו מעשים חמורים – בהם מנהלת בית הספר מלכה לייפר המבוקשת באוסטרליה.

פעילות מחאה הציבו עשרות בובות ילדים ושלטים – שעליהם נכתב: “ליצמן – תגן על ילדים, לא על תוקפים”, “מי שמרחם על אכזרים, סופו להתאכזר לרחמנים”.

מארגנות המחאה אמרו: “איך הגיוני ששר הבריאות שלנו לא דואג לנו ומונע מאינטרסים זרים כדי להשפיע ולמנוע הרשעה של אנשים שפוגעים בבריאות הציבור והילדים שלו?”.

סגן השר יעקב ליצמן נחקר בשבועות האחרונים בחשד שהפעיל לחץ כדי לסייע לעבריין מורשע בביצוע מעשים חמורים הכלוא בבית הסוהר ולמלכה לייפר.

על פי החשדות, שפורסמו בחדשות 13, ליצמן וראש המטה שלו הפעילו לחצים על הפסיכיאטר ד”ר משה בירגר בדרישה להכליל את העבריין המורשע בתוך קבוצת שיקום של 25 עברייני מעשים חמורים בכלא. תהליך השיקום הוא שלב הכרחי בדרך לזכות בחופשות ושחרור מוקדם מהכלא.

לפי החשדות, נוסף על הלחץ על ד”ר בירגר, דרש ליצמן פרטים על העבריינים שעומדים לפני המקורב ברשימה לקבלה לתהליך השיקום. במהלך החקירה העיד הפסיכיאטר במשטרה.

מלשכתו של ליצמן נמסר בתגובה לפרסום: “מדובר בהכפשה שקרית שלא הייתה מעולם. ליצמן לא נוהג להפעיל כל לחצים ומקפיד שלא להתערב לגורמי המקצוע. אין ספק שגם מקרה זה יתברר כעורבא פרח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות