מצד אחד: מבטיח תחבורה בשבת. מצד שני: גנץ מחזר אחרי החרדים

מצע 'כחול לבן' כולל, בין היתר, תמיכה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת בערים חילוניות, אך ב'כחול לבן' פתחו בסבב שכנועים מול הסיעות החרדיות • איש הקשר למגעים: בוגי יעלון
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשע"ט / 04.03.2019 08:59

 גנץ קורץ לחרדים: ראשי הסיעות החרדיות הצהירו כי לא יישבו עם לפיד – וגנץ התחייב לקדם תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים, אך ב’כחול לבן’ פתחו בימים האחרונים במגעים עם הנציגים החרדים, כדי לבחון את האפשרות לצרפן לקואליציה בראשותו – אם ינצח בבחירות.

לפי הדיווח של הפרשן הפוליטי של ‘ישראל היום’, מתי טוכפלד, איש הקשר למגעים הוא משה בוגי יעלון.

המגעים החלו אחרי שגנץ הבין כי גם אם תוטל עליו הרכבת הממשלה אחרי הבחירות, לא יוכל להרכיב קואליציה ללא החרדים, או עם הסיעות הערביות, דבר שממנו ינסה להימנע.

הציר המרכזי להידברות בין גנץ לחרדים הוא, כאמור, שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ששמר על ערוץ פתוח עם נציגי החרדים עוד לפני הצטרפותו של יאיר לפיד לרשימה. מאז החיבור של גנץ ולפיד והקמת ‘כחול לבן’ נותק הקשר עם החרדים, זאת בשל זעמם על לפיד ועל התבטאויותיו, וכן העובדה שמנע מהם להצטרף לממשלה אחרי בחירות 2013.

אולם, בימים האחרונים התחדשו המגעים. ל’ישראל היום’ נודע כי לימים הקרובים אף תוכננה פגישה משמעותית בהשתתפות חברי כנסת ונציגים בכירים משני הצדדים, אולם לפי שעה הפגישה נדחתה וטרם נקבע לה מועד חדש.

עם זאת, הצדדים עדיין שומרים על ערוצי הידברות בימים אלה.

בתוך כך, חלקים מהמצע של רשימת ‘כחול לבן’ מתפרסמים הבוקר (שני) בעיתון ‘ידיעות אחרונות’.

לפי הדיווח, המצע כולל הבטחה לשמור על גושי ההתיישבות, אך לא דוחה את האפשרות שהמפלגה תתמוך בעקירת יישובים ביהודה ושומרון.

המושג “מדינה פלסטינית” כלל אינו מופיע במצע, אך ייכתב שיהיה מאמץ לחתור למיצוי התהליך המדיני מול הפלסטינים.

במצב נכתב כי לא תהיה התנתקות חד־צדדית משטחי יהודה ושומרון וכי לא תהיה נסיגה מארבעה אזורים אסטרטגיים: גושי ההתיישבות, בקעת הירדן, ירושלים ורמת הגולן. את המושגים “פתרון שתי המדינות” ו”מדינה פלסטינית” מחליפה במצע כותרת שנקראת “ועידה אזורית שתקדם היפרדות מהפלסטינים”.

אחרי שבני גנץ הבטיח לשנות את חוק הלאום, מפלגת כחול לבן מתכננת לחוקק את “ערך השוויון” כחוק יסוד, בנפרד מחוק הלאום או כתיקון לו, במטרה להדגיש את זכויותיהם של אזרחי ישראל שאינם יהודים.

מצע הרשימה יכלול תמיכה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת בערים חילוניות ובמקומות שבהם לא תהיה פגיעה בציבור הדתי והמסורתי, בכפוף להחלטה של הרשות המקומית.

המצע כולל הבטחה להעברת חוק הפונדקאות והשוואת זכויותיה של קהילת הלהט”ב בחוק זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות