מי ניצח בקרב השבת? ש”ס: ‘ניצחנו’ • העבודה: ‘אנחנו’

אוטובוס השבת יימשך? תלוי את מי שואלים • השופט: אוטובוס השבת יורשה לפעול - אך לא יעלה נוסעים וייסע ריק • ש"ס: "השבת שוב תבעה עלבונה וניצחה" • העבודה: "האוטובוס יוכל לפעול בשבת בכל הארץ, בשיתוף עם חברות התחבורה השיתופית, למעט ירושלים"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר א' התשע"ט / 03.03.2019 18:47

בדיון שהתקיים אחר הצהרים (ראשון) בפני יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר,  קבע השופט כי ‘אוטובוס השבת’ של מפלגת העבודה יוכל להמשיך את פעילותו, אך לא בירושלים ולא יוכל להעלות נוסעים – אלא ייסע ריק.

על פי החלטת השופט, שפורסמה בחדשות 13, על מפלגת העבודה נאסר להפעיל את האוטובוס בשבתות, ויהיה מותר להסיע אותו ריק, מבלי להעלות נוסעים בחינם כפי שהתכוונו במפלגה.

במפלגת העבודה אמרו, בתגובה, כי האוטובוס הממותג ייסע אחרי האוטובוס השיתופי הפעיל בשבתות -‘שבוס’, ויתמוך בו.

מיד לאחר הדיון בוועדת הבחירות פרסמו שתי המפלגות הודעות, בהן הכריזה כל אחת על ניצחונה.

מפלגת ש”ס טענה בהודעה כי בדיון הוחלט שמפלגת העבודה תפסיק לחלוטין את הפעלתו של אוטובוס השבת – גם בעצמה וגם באמצעות ובשיתוף עמותות אחרות.

“בכך התקבלה עתירתה של תנועת ש”ס נגד חילולי השבת וניתן פסק הדין של השופט מלצר האוסר עליהם לקיים את פעילות חילולי השבת ההמוניים”, מסרו בש”ס תחת הכותרת “ניצחון השבת!” .

בש”ס הוסיפו: “כמו כן, בשל הטענות הצודקות של תנועת ש”ס חויבה מפלגת העבודה לשלם הוצאות משפט בסך 5000 ש”ח”.

“השבת שוב תבעה את עלבונה וניצחה”, חגגו בש”ס. “אנו שמחים כי כבודה של השבת יישמר בפרהסיה הציבורית ומקווים כי מפלגת העבודה תחדל משימוש ביום המנוחה הקדוש לתעמולת בחירות”.

אלא שמש באותן דקות שחררה מפלגת העבודה הודעה הפוכה, ולפיה היא זו שניצחה מאחר וועדת הבחירות אישרה את אוטובוס השבת שמפעילה המפלגה במסגרת קמפיין בעד תחבורה ציבורית בשבת.

בהודעת המפלגה נמסר: “ניצחון למפלגת העבודה – הקמפיין בעד תחבורה ציבורית בשבת ימשיך כמתוכנן”.

לפי מפלגת העבודה, “אוטובוס השבת של מפלגת העבודה יוכל להמשיך לפעול בשבת בכל הארץ, בשיתוף עם חברות התחבורה השיתופית, למעט העיר ירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות