סקר חדשות 13: גוש הימין מקבל 59, לשמאל והערבים 61 • ליברמן מחוק

כחול לבן קיבלה 36 מנדטים, לעומת 30 לליכוד: לגוש המרכז-שמאל יתרון קטן, אך נתניהו, שעולה בסקר בארבעה מנדטים - עדיין מוביל בשאלת ההתאמה לתפקיד • ליברמן ולוי-אבקסיס לא עוברים את אחוז החסימה גם בסקר הזה
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשע"ט / 02.03.2019 19:16

מסקר חדשות 13 שנערך אתמול (שישי) עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-21 היו נערכות היום מפלגת כחול לבן הייתה מקבלת 36 מנדטים, ואילו מפלגת הליכוד 30 מנדטים.

מדובר בעלייה של ארבעה מנדטים למפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשוואה לסקר הקודם. מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד שמרה על נתון זהה מהסקר הקודם.

בתמונת הגושים נרשם מהפך כשגוש השמאל קיבל בסקר 61 מנדטים, לעומת גוש הימין שקיבל 59 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה היא חד”ש-תע”ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם תשעה מנדטים.

איחוד מפלגות הימין ויהדות התורה עם שבעה מנדטים, ואילו העבודה, ש”ס ומרצ עם שישה מנדטים.

מפלגת ‘הימין החדש’ בראשות שקד ובנט עם חמישה מנדטים.

כולנו והאיחוד בין בל”ד לרע”ם עם ארבעה מנדטים.

כמו כן, עולה מהסקר כי מפלגת ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, ומפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה.

על פי הסקר, ישראל ביתנו השיגה 1.6% מהקולות ואילו גשר 2.3%.

על השאלה מי מתאים יותר – בני גנץ או בנימין נתניהו – לתפקיד ראש הממשלה, ענו 46% כי רה”מ המכהן מתאים יותר, 40% מאמינים כי יו”ר כחול לבן מתאים יותר, ואילו 14% אינם יודעים.

הסקר כלל 765 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-165 מהמגזר הלא יהודי, ונערך על ידי פרופסור קמיל פוקס. התשאול נערך על ידי פאנל פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון, ועל ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות