מחקר חדש מגלה: אנשים חולמים בדיוק רב את העתיד להתרחש עמם

מחקר מרתק שנערך על ידי חוקרת מוח העלה: בין 15 ל-30 אחוזים מבני האדם חולמים חלומות נבואיים שחוזים בדיוק רב אירועים עתידיים • איך זה קורה בדיוק, ומה האירוע שחוותה החוקרת בעצמה?
קובי פינדרוס
כ"ג אדר א' התשע"ט / 28.02.2019 21:20

חלומות שוא ידברון, אמרו חז”ל אם כי גם בספרות התורנית אנו מוצאים התייחסות רחבה למסרים נבואיים העולם בחלומות.

מחקר חדש המתפרסם בימים האחרונים מעלה ממצא מרתק, לפיו בני אדם חולמים חלומות החוזים את העתיד להתרחש עמם.

המחקר שנערך על ידי חוקרת המח גוליה מוסברידג’  – ופורסם בישראל באתר וואלה – העלה כי בין 15 ל-30 אחוזים מבני האדם חולמים חלומות נבואיים שחוזים בדיוק רב אירועים עתידיים.

היא עצמה, כך מספרת החוקרת, עברה חוויה כזאת שהצילה את חייה. היא תיארה מקרה בו חשה צורך בלתי מוסבר לבדוק שהאופניים של בנה אכן נמצאים במוסך הבית.

כשעשתה זאת היא הבחינה במשהו שהיה יכול להוביל לאסון: “שמתי לב שמפסק החשמל בחלק האחורי של הבית עולה באש. זה נראה כאילו העתיד הושיט יד, דחף אותי בעדינות קדימה ונתן לי הצצה למה שהולך לקרות. אני מאמינה שזה הציל את חיי או לפחות חסך למשפחתי ולי פציעה חמורה”.

איך זה קורה?

מוסברידג’ מסבירה: “ידיעה מוקדמת היא תגובה פיזיולוגית של הגוף האנושי – אפקט פיזי אמיתי שמציית לחוקי הטבע. התופעה מרגישה אולי כעל טבעית רק בגלל ש”חוקי הטבע” האלה אינם מגובים על ידי המדע. הטענה היא שניתן לחזות אירועים ללא כל ידיעה מראש. הנתונים האלה מראים שהאפקט הוא אמיתי אבל קטן. השאלה היא איך זה עובד ולא האם זה קיים”.

החוקרת בדקה עשרות מחקרים וראיינה נחקרים רבים. את הספר כתבה בשיתוף הסופרת תרזה צ’אונג, כשבמהלכו מספקות עדויות לאנשים שחוו אירועים דומים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    01/03/2019 00:48
    דוד אפרוז
  1. כתבה יכולה להיות נחמדה, חוץ מהקטע הראשון שמראה על בורות. אין קשר בין חלומות שוא ידברון, לבין חלומות נבואיים. והביטוי הוא פסוק, ולא אמרת חז”ל.
    ולא נאה לאתר חרדי ככה ….

  2. הזויה ממש
    01/03/2019 03:37
    מעורר
  3. מה הקשר בין החלום שלה על האופנים למפסק החשמלי. מה זה השטויות האלו שהעתיד הושיט לה יד. נשמעת הזויה ולא חוקרת רצינית.
    בכל מקרה מהכותרות היה נשמע שחולמים משהו שעומד להתרחש אבל הסיפור שלה ממש לא קושר לזה. ובאמת לא היתה שום בעיה באופניים. ורק במקרה ראתה בעיה במפסק.
    עזבו שטויות