הליכוד לבג”ץ: לעצור הפרסום • הפרקליטות: ההחלטות יפורסמו

ברגע האחרון: הליכוד עתר לבג"ץ בדרישה לעצור את פרסום הודעת היועמ"ש על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו • "כוונתו לפרסם היום הודעתו היא תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות" • הפרקליטות: בהיעדר צו ביניים של בג"ץ אין מניעה לפרסם את החלטות היועץ
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשע"ט / 28.02.2019 11:27

תנועת הליכוד הגישה הבוקר (חמישי) לבג”ץ בקשה דחופה באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד, עו”ד אבי הלוי, להוציא צו ביניים דחוף המורה ליועמ”ש שלא לפרסם את הודעתו בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות.

השופט נועם סולברג ידון בעתירה.

תנועת הליכוד הצטרפה בכך לעתירה שהגיש עו”ד יוסי פוקס, המבקשת לעכב את הודעת היועמ”ש עד לאחר הבחירות, זאת בטענה שהחלטת יועמ”ש בעת הזאת – לאחר סגירת הרשימות לכנסת – היא חסרת תקדים ולא נעשתה מעולם בתולדות המשפט הישראלי.

לפי ‘מעריב’, ההחלטה הדרמטית לעתור לבג”ץ נגד מנדלבליט התקבלה הבוקר, שעות ספורות לפני ההודעה הרשמית של מנדלבליט, זאת לאחר שהשבוע הוחלט על ידי פרקליטי נתניהו להימנע מהגשת העתירה.

ההחלטה הבוקר התקבלה לאחר ויכוח ארוך בין צמרת פרקליטי ראש הממשלה על הסיכויים והסיכונים של הגשת העתירה. לבסוף קיבל נתניהו את ההחלטה לעתור בשל השאלות החוקתיות העולות מהסוגיה.

מתנועת הליכוד נמסר: “הודעת היועמ”ש לממשלה על כוונתו לפרסם היום את הודעתו היא תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי”.

בתנועה הוסיפו: “הליכוד, באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד עו״ד אבי הלוי, הצטרף הבוקר לעתירה בבג”צ נגד פרסום ההחלטה לפני הבחירות לכנסת, שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושהיא מהווה התערבות בוטה בבחירות”.

בעתירה נאמר בין היתר: “ייתכן וכתוצאה מפרסום החלטת היועץ תקבלנה מפלגות שהינן חלק מגוש הימין התומך בראש הממשלה פחות מושבים בכנסת וזאת על אף שהחלטה זו עשויה להתהפך ב-180 מעלות כתוצאה מהשימוע שיתקיים רק לאחר הבחירות, אך יהיה זה מאוחר מדי עבור המפלגות שאיבדו ייצוג בכנסת ו\או תפקידים בממשלה שתקום, כתוצאה ישירה מהפרסום הזה”.

עוד נאמר בעתירה: “המדובר במקרה חסר תקדים מאז קום המדינה, שבו תימסר ‘החלטה’ מסוג זה כנגד ראש ממשלה מכהן והזהירות הנדרשת והמתבקשת גדולה לעין שיעור בכל הנוגע למניעת התערבות במערכת הבחירות”.

מנהל מחלקת הבג”צים בפרקליטות עו”ד ענר הלמן הבהיר במכתב ששיגר אמש לעו”ד יוסי פוקס, שעתר נגד פרסום החלטות היועמ”ש, כי כל עוד לא הוציא בג”ץ צו ביניים – אין כל מניעה לפרסם את ההחלטה.

במשרד המשפטים מבהירים כי תשובה זו תקפה גם בנוגע לבקשה ששיגר הבוקר היועץ המשפטי של הליכוד, עו”ד אבי הלוי, לבג”ץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות