אריה דרעי על עתירת מרצ לוועדת הבחירות: אסור לפסול את ‘עוצמה’

ש"ס מתייצבת נגד הבקשה של מרצ לפסילת מועמדי עוצמה יהודית: "חרף העמדות המנוגדות בנושאים שונים בינינו, תהליך סתימת הפיות ופסילת רשימות מועמדים לכנסת בשל דעות מנוגדות אין לו מקום בדמוקרטיה"
חרדים 10
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 18:15

בעקבות עתירת מרצ: עו”ד משה ארבל, סגן יו”ר ועדת הבחירות ונציג ש״ס בוועדה, שיגר היום (רביעי) מכתב ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בו הוא מבהיר כי ש״ס מתנגדת לעתירת מרצ לפסול את ‘עוצמה יהודית’ מלהתמודד בבחירות לכנסת.

על מנת לדון בפסילה צריכים להצטרף לבקשה כ-12 חברים בוועדת הבחירות, אך עד כה הסכימו לכך עשרה בלבד.

ארבל, הממוקם במקום 7 ברשימת ש”ס,  כתב למלצר: ״אבקש להביע בזה, את עמדת יו”ר סיעת ש”ס שר הפנים הרב אריה דרעי, כי חרף העמדות המנוגדות בנושאים שונים בינינו, תהליך סתימת הפיות ופסילת רשימות מועמדים לכנסת בשל דעות מנוגדות אין לו מקום בדמוקרטיה המקדשת ערכים אלו”.

לדברי ארבל, “לא יעלה על הדעת לעשות שימוש בבקשת פסילה בשל ערכים מנוגדים, וראוי לבקשות אלו שידונו בכובד ראש וביישוב הדעת ולא חלילה בחופזה ומתוך מגמה פופוליסטית”.

ארבל מציין, כי כבר קיימת “פסיקת בית המשפט העליון, המנומקת והבנויה לתלפיות על כשמונים עמודיה, בה כבודו היה חלק מן ההרכב, המבטלת החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 בעניינו של מר ברוך מרזל, תוך שכבודו מציין בדבריו כי ‘בפרשנות ובעלת הפסילות לפי סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת ראוי להקפיד מאוד’ וכאשר מונחת לפנינו עתה פסיקה זו, מה מקום לשוב ולדון כאשר בידוע מראש שעמדה זו תיפסל בערכאת הערעור?!

“טיעון זה יפה תוקפו ביתר שאת כאשר מפלגת בל”ד וחבריה אשר מעשיהם היו חמורים שבעתיים ובכל זאת לא נפסלה על ידי בית המשפט, להבדיל, על אחת כמה וכמה שאין מקום להיענות לבקשה זו כלל”, טוען עו”ד ארבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות