נתניהו: מזמין אותך לחנוכת אנדרטה בירושלים • פוטין: “תודה, אני אבוא”

ראש הממשלה, שקיצר את שהותו במוסקבה ויחזור כבר כבר היום, נועד עם הנשיא הרוסי לראשונה מאז הפלת המטוס בסוריה בערב יום כיפור: "הקשר הישיר בינינו מנע סיכונים וחיכוכים בין הצבאות" • "נחושים להמשיך לפעול נגד איראן בסוריה"
נתן פרל
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 15:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

זו הפגישה הרשמית הראשונה בין השניים מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה בערב יום הכיפורים האחרון.

בפגישה של השניים –  שהחלה באיחור של כשעה בעקבות מסיבת עיתונאים שקיים פוטין עם שרי ממשלתו – נוכחים גם השר להגנת הסביבה זאב אלקין וראש המל”ל מאיר בן שבת.

הצדדים צפויים לדון בין היתר על התבססות איראן בסוריה.

בפתח הפגישה אמר נתניהו לפוטין: “ספרתי 11 פגישות בינינו מאז ספטמבר 2016. הקשר הישיר בינינו הוא נדבך שמנע חיכוכים בין הצבאות שלנו ושתרם לביטחון וליציבות באזור. האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור בא מאיראן וגרורותיה ואנחנו נחושים להמשיך בפעילות התקיפה שלנו נגד איראן וניסיונותיה להתבסס בסוריה”.

נתניהו הוסיף: “אני רוצה לשוחח על כך אבל גם על היחסים ההדדיים בינינו. אני רוצה להודות לך על ידידותך ועל הדרך הישירה והגלויה והאמיתית שבה אנחנו מקיימים את הקשר בין רוסיה לישראל”.

נתניהו סיפר לנשיא רוסיה כי יחנוך אנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגראד.

“אני רוצה לברך אותך ואת העם הרוסי לרגל יום המולדת. לא נשכח את תפקידם של רוסיה והצבא האדום במלחמה נגד הנאצים. בקרוב נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור על לנינגראד. אני מבקש להזמין אותך כאורח הכבוד שלנו שם בירושלים, אין ראוי ממך”, אמר נתניהו.

פוטין השיב בהצהרות המשותפות: “תודה לך, אני אבוא” – והוסיף: “בשבילנו זיכרון אלו שנהרגו במלחמת העולם השנייה חשוב מאין כמותו. חשוב מאוד שנמשיך לשתף פעולה בינינו. רוסיה הייתה שותפה בתמיכה בהקמת ישראל”.

אמש, סמוך להמראתו, החליט נתניהו לקצר את הביקור ברוסיה והוא צפוי לחזור לארץ כבר היום.

ההחלטה התקבלה בעקבות האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יפרסם את החלטתו כבר ביום חמישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות