כלה חרדית תופפה, הסערה פרצה – והתזמורת הוזמנה לבד”צ ‘העדה’

הכלה החרדית שתופפה לשמחת החוגגים בחתונתה סיבכה את אנשי תזמורתם של האחים דיקמן שהוזמן לביה"ד של העדה החרדית • במכתב שפורסם על ידי ביה"ד התחייבו אנשי התזמורת כי אם הדבר ישנה הרי שיפורסם איסור השתתפות הלהקה בשמחות
אבי כץ
כ"ב אדר א' התשע"ט / 27.02.2019 13:46

הכלה ניגנה בתופים, הבד”ץ יצא למלחמה: פרסום קליפ וידאו של כלה חרדית מתופפת בתופים של התזמורת, במהלך חתונתה בבני ברק, הכעיס את ‘בד”ץ העדה החרדית’ – שדרש את התחייבות בעלי התזמורת כי אירוע כזה לא יתרחש שוב.

הכלה, צעירה חרדית שנישאה לבחיר ליבה באולמי ‘וגשל’ שבבני ברק, נטלה במהלך החתונה לידיה את מקלות התיפוף – והדהימה כשתופפה במשך כרבע שעה לשמחתם של המשתתפים.

בחתונה ניגנה להקתם של הזמרים יואלי ורולי דיקמן, הלהקה מספר אחת בציבור החרדי, שסיפרו לאתר ynet כי הכלה חששה בתחילה: “זמן רב לפני החתונה, הכלה אמרה שלמדה תופים והיא מתלבטת האם לתופף בחתונה. אמרתי שזה רעיון מצוין, אבל היא חששה. אז אמרתי לה שנגיע לחתונה ואז נתמודד.

“בחתונה עצמה אמרתי לה שתתחיל לתופף, והלהקה ואני נתאים את עצמנו לקצב שלה. שרנו את ‘כל המשמח חתן וכלה זוכה לחמישה קולות’, וגם ‘סימן טוב ומזל טוב’. וכאשר החתן עלה גם הוא לבמה, השמחה הרקיעה שחקים”.

אלא שהפרסום עורר את מחאת רבני ‘העדה’, המעניקים הכשר לאולם, שראו בכך פרצה של גדרי הצניעות.

במכתב שפורסם אתמול (שלישי), התחייבו בעלי ‘תזמורת דיקמן’ ואמרגנם עויזר דרוק בפני רבני בית הדין, כי מאורע כזה ‘לא יקרה’, וכי הם ‘יתאמצו לשמור על גדרי הצניעות’.

בעלי התזמורת אף התחייבו ב’קנין גמור’ כי אם מאורע כזה ישנה, הרי שמוסכם על ידם כי יפורסם איסור על התזמורת להופיע בשמחות.

לצד הפרסום החריף, גורמים בתעשייה מצביעים על העובדה כי תזמורתם של הדיקמנים, הפכה למעשה ללהקה החרדית הראשונה, שקיבלה ‘הכשר’ של ‘העדה’ להופיע בשמחות.

עוזר דרוק, האמרגן, מסכים. בתגובה לחרדים 10 אמר: “עכשיו זו התזמורת הכשרה הראשונה בכשרות העדה החרדית”.

דיקמן

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בורות!
    27/02/2019 19:37
    הילי
  1. צריך להזכיר לעדה החרדית מה עשו נשות ישראל בראשות מרים הנביאה אחרי נס קריעת ים סוף

  2. שונאי נשים
    27/02/2019 19:58
    אפרת
  3. חשוכים וצרי מוחין. חבל!