עוד חשד: “ליצמן הפעיל לחץ לסייע לעבריין המרצה מאסר”

המשטרה חוקרת את מעורבותו של סגן שר הבריאות לטובת עבריין המקורב לחסידות גור - שמרצה עונש מאסר בגין ביצוע מעשים חמורים • החשד: ליצמן לחץ להכליל את העבריין בקבוצה של 25 עבריינים בכלא, המתחילים סוג של שיקום • הפסיכיאטר מסר עדות בפרשה
חרדים 10
כ' אדר א' התשע"ט / 25.02.2019 20:58

ממשיך בהסתבכויות? המשטרה חוקרת לפחות עוד מעורבות אחת של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן – הפעם לטובת עבריין כלוא שביצע מעשים חמורים. כך דווח הערב (שני) בחדשות 13.

לפי הדיווח, סגן השר וראש המטה שלו חיים יוסטמן הפעילו לחצים על פסיכיאטר בשם ד”ר משה בריגר, וליצמן אף שוחח איתו אישית כדי להכליל את אותו עבריין בקבוצה של 25 עבריינים בכלא, המתחילים סוג של שיקום לעבריינים שביצעו מעשים חמורים.

תהליך השיקום הוא שלב הכרחי בדרך לזכות בחופשות מהכלא ושחרור מוקדם לעבריינים שביצעו מעשים חמורים במיוחד.

לפי הדיווח, ד”ר בריגר לא הכליל את העבריין בקבוצה, וליצמן שוחח איתו והפעיל לחץ, שכלל בקשה כי הפסיכיאטר יפרט את כל עברייני המעשים החמורים שקודמים לעבריין בכניסה לקבוצה הזו.

העבריין, שכבר אז ריצה עשר שנות מאסר מעונשו, וכל השאר האסירים – נכללו בתור לאותה קבוצה אטרקטיבית.

הפסיכיאטר העיד על המקרה במשטרה.

מלשכת סגן שר הבריאות נמסר בתגובה לחדשות 13: “מדובר בהכפשה שקרית שלא הייתה מעולם. ליצמן לא נוהג להפעיל כל לחצים ומקפיד שלא להתערב לגורמי המקצוע. אין כל ספק שגם מקרה זה יתברר כעורבא פרח”.

לפני כעשרה ימים חשפה המשטרה כי ניהלה חקירה סמויה בחצי השנה האחרונה נגד סגן השר. ביום חמישי שעבר נחקר ליצמן באזהרה בחשד שניסה ללחוץ על גורמים במערכת הבריאות להגיש חוות דעת שיימנעו את הסגרתה של מלכה  לייפר, מנהלת בית ספר חרדי באוסטרליה, הנאשמת כי התעללה וביצעה מעשים חמורים בעשרות תלמידות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות