מרצ: לפסול את בן ארי ובן גביר • עוצמה: ניכר שהם במצוקת מנדטים

מפלגת השמאל הקיצוני פנתה לוועדת הבחירות המרכזית וביקשה לפסול את מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר מלרוץ לכנסת • עוצמה יהודית: "שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות"
חרדים 10
כ' אדר א' התשע"ט / 25.02.2019 19:41

מפלגת מרצ פנתה היום (שני) לחברי וועדת הבחירות, על מנת להצטרף לבקשת המפלגה לפסילת רשימת ‘עוצמה יהודית’ לכנסת.

על מנת לדון בפסילה צריכים להצטרף לבקשה כ-12 חברים בוועדת הבחירות.

באמצעות הפנייה שהוגשה היום, מרצ מקווה להשיג את המספר הדרוש על מנת לעתור נגד הריצה של ‘עוצמה יהודית’ לכנסת.

בעתירה נכתב, בין השאר: “המשיבים פעלו כדי ללבות את היצרים בזירות שונות. כך לאחר פיגועי טרור, עת ניצלו באופן ציני את רגשות הפגיעה כדי להסית לפגיעה באוכלוסייה הערבית ולקרוא קריאות עידוד לכך, עת ניצלו את מעמדם במגרשי הכדורגל ובזירות אחרות כדי לקרוא לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, הן בניסיונות החוזרים ונשנים ‘להחיות’ את דמותו ומשנתו של הרב כהנא, שתנועתו הוכרזה כארגון טרור, והן באמירות לפיהן אמנם ניתן לסגור את המבנים והמוסדות של תנועת כך, אך לא ניתן לשבור את רוחה”.

בבקשה נכתב עוד: “בעשותם כל אלה, פעלו המשיבים באופן שיש בו כדי להסית הציבור לגזענות בזויה ופסולה. לאור כל המתואר, מבוקש בזאת מוועדת הבחירות הנכבדה לקבוע כי המשיבים מנועים מלהתמודד בבחירות לכנסת העשרים ואחת, עד שיתחייבו לסור מדרכם ולנהוג בהתאם להוראות הדין ועקרונות היסוד של מדינת ישראל”.

גם חברת הכנסת סתיו שפיר פנתה ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, בדרישה לפסול את מועמדותו לכנסת של יו”ר עוצמה יהודית, ד”ר מיכאל בן ארי: “לא יתכן שמי שקורא לטרנספר והפרדה גזעית בין יהודים ללא יהודים, וייסד את ישיבת ‘הרעיון היהודי’, שארצות הברית מגדירה כארגון טרור – יכהן בכנסת ישראל”.

ממפלגת ‘עוצמה יהודית’ נמסר בתגובה: “עתירת מרצ ומכתבה של ח”כ סתיו שפיר מביכים וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו את העתירה ואת המכתב. לבקש לפסול את ד”ר בן ארי בגלל ביקורת על בג”ץ או לפסול את עו”ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור, זה עלבון לעולם המשפט”.

הם הוסיפו: “ניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן הם מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות. שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות. כפי הנראה בעיני מרצ לגיטימי לבקר את את אבו מאזן מעודד הטרור, אך לא לגיטימי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל, הפועלים למען מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות