אחרי שסרנה הפסיד, עו”ד בן גביר מאיים: נתבע כל מי שיגיד “נאצי”

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של העיתונאי יגאל סרנה שכינה תושב חברון "נאצי" • יפצה תושב חברון ב-25,000 ש"ח • בן גביר: "דווקא בימים שבהם אנשי השמאל הקיצוני שולפים שוב ושוב את הכינוי הזה, יש להזכיר להם שהם חשופים לתביעה אזרחית שנגיש נגד כל אחד מהם"
חיים טוויל
כ' אדר א' התשע"ט / 25.02.2019 12:08

 עו”ד איתמר בן גביר, מועמד איחוד מפלגות הימין, זכה לניצחון משפטי נוסף: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי “השימוש בכינוי נאצי לצורך פגיעה בדימויו של אדם הוא מן הקשים שבגינויים, עוצמת ההשפלה והביזוי המתלווים לדימוי זה היא עמוקה והוא אינו דומה באופיו לכל גינוי אחר”.

קביעה זו של בית המשפט מגיעה עם דחיית ערעורו של העיתונאי יגאל סרנה, שחויב לשלם לקמב”צ חברון, אשי הורוביץ, שיוצג על ידי עו”ד בן גביר, 25 אלף ש”ח, לאחר שכינה את הורוביץ במגוון כינויי גנאי – ובהם גם ‘נאצי’.

בחודש ינואר 2015, פרסם סרנה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו. בתמונה שהוצגה נראה אשי הורביץ מצלם גופת אדם, כאשר לפי הטענה הוא גם חייך. סרנה, שלאחרונה חוייב לשלם פיצויים גם לראש הממשלה, כתב על הורוביץ כי הוא סוג של קוזאק פוגרומצ’יק ובהמשך אף הוסיף את הכינוי ‘בין חלאה לנאצי’.

בפרסומיו לא הזכיר סרנה כי הגופה היא גופת מחבל שדקר חיילים, והגיע לרצוח יהודים בעיר חברון.

במסגרת תביעה שהגיש הורוביץ, באמצעות עו”ד איתמר בן גביר, נטען כי סרנה הוציא נגד הורוביץ דיבה, וכי הכינוי ‘נאצי’ שמור לגרועים שבאויבים, ולא למי שמצלם ואף מחייך לנוכח גופת מחבל שהגיע לרצוח יהודים ומעשו סוכל.

בית משפט השלום בירושלים קיבל את התביעה, וקבע כי סרנה ישלם 25 אלף ש”ח להורוביץ.

סרנה ערער לבית המשפט המחוזי, באמצעות עו”ד אביגדור פלדמן, ודיון בתיק נערך בשבוע שעבר. במהלך הדיון נטען על ידי הורוביץ, כי יש להגדיל את סכום הפיצוי.

אמש, דחה בית משפט המחוזי את הערעור.

השופטים ארנון דראל, ענת זינגר ואלכסנדר רון, קבעו: “ראוי היה לומר מפורשות כי מדובר בצילום אשר בוצע בחברון, לאחר ניסיון פיגוע במהלכו נורה המפגע, אנו שותפים לעמדה כי היה מקום להבהיר שהגופה אשר בתמונה היא גופה של מי שניסה לבצע פיגוע בסמוך”.

השופטים תקפו את סרנה על השימוש בביטוי נאצי וקבעו: “מושג זה לא איבד גם בשפת הרחוב את המשקע האסוציאטיבי הקשה הנילווה לו בהקשרו ההיסטורי”.

בית המשפט חייב את סרנה לשלם את הפיצוי  להורוביץ.

השופטים לא מצאו לנכון להגדיל את הסכום אך קבעו גם כי אין להפחיתו.

עו”ד בן גביר: “המסר של בית המשפט המחוזי הוא שיש להיזהר מהשימוש בכינוי נאצי. דווקא בימים שבהם אנשי השמאל הקיצוני שולפים שוב ושוב את הכינוי הזה, יש להזכיר להם שהם לא רק פוגעים בזכר שישה מליון יהודים שנשרפו ונטבחו, אלא גם חשופים לתביעה אזרחית שנגיש נגד כל אחד מהם.

“שלא יטעו, מי שישתמש בביטוי נאצי, גם אם הוא פוליטיקאי, אין לו שום חסינות ולא יירחק היום שהרב בני לאו, שלי יחימוביץ, גלאון, זנברג ושות’, ימצאו את עצמם על ספסל הנתבעים בבית המשפט. מותר להם להטיח ביקורת, אך אין להם רשות לחצות קווים אדומים ולהוציא דיבת אוהבי ארץ ישראל לרעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות