ההחלטה לתגבר האבטחה על קובי: בגלל מודעה מפוברקת

המשטרה העלתה את רמת האיום נגד רון קובי לגבוהה ביותר - והוא זוכה מאז לאבטחה • חברי המועצה התבקשו לאשר תקציב לאבטחתו • אבל כעת מתברר: המודעה עליה התבססה ההחלטה מפוברקת • קובי: "האיום עלי מארגוני פשיעה שמקורבים לחצרות רבנים טבריינים!"
חרדים 10
כ' אדר א' התשע"ט / 25.02.2019 10:40

מודעת האיום בעקבותיה קבעה המשטרה כי רמת האיום על ראש העיר טבריה רון קובי עלתה לרמה הגבוהה ביותר, רמה 6, מתבררת כמודעה מפוברקת, שמקורה במקורביו של ראש העיר.

על פי הדיווח הבוקר (שני) של עדי חשמונאי בעיתון ‘ישראל היום’, הסערה התחילה לפני שבועיים, אז העביר יוסי אלימלך, מקורבו של ראש העיר, בקבוצת ווטסאפ שבה חברים יותר מ־100 מתושבי טבריה, צילום של מודעה חשודה.

המודעה העתיקה את הכותרת הראשית שנכתבה למחרת רצח יצחק רבין ז”ל ב’ידיעות אחרונות’, אך החליפה את שמו של רבין בשמו ובתמונתו של קובי.

“רון קובי נרצח, ישראל כואבת ובוכה. הרוצח: אייטוללה”, נכתב. “ההסתה הפרועה לא נפסקת!” כתב אלימלך בקבוצה – והרוחות סערו.

חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, רפאל טרבלסי, הגיש תלונה במשטרה, ולמחרת זומן אלימלך לתשאול במשטרה, שם הסביר כי הוא זה שהעלה את הפוסט בווטסאפ, וטען כי הוא קיבל אותה בהודעה פרטית ממנהל דף הפייסבוק האנטי־חרדי “שיקצע במרפסת”, בו רבים תומכים בקובי ובצעדיו בצורה נלהבת.

בהמשך התברר, כי מדובר במודעה שהכין אחד מתומכיו של קובי, שנועדה להזהיר ולהתריע בפני הרשויות מפני מה שמכנים תומכיו של קובי “ההסתה הפרועה”, נגדו, ומה שעלול להתרחש אם היא לא תיפסק.

למרות שהחקירה הסתיימה בהיעדר עבירה פלילית, מאחר שלא נמצא כי מדובר בפלילים, כמה שעות אחר כך פורסם כי המשטרה החליטה להעלות את רמת האיום על קובי לדרגה 6 – הדרגה הגבוהה ביותר.

חבר האופוזיציה העירונית רפאל טרבלסי אמר ל’ישראל היום’: “זה מקומם שלא רק שהמשטרה לא מבהירה את זה לציבור, אלא היא גם העלתה במקביל את רמת האיום על קובי. דווקא בזכות מודעה שקרית, המשטרה נתנה לאוהדיו עוד כוח והעלאתה בעקבותיה את רמת האיום על ראש העיר לדרגה הגבוהה ביותר, צעד שבעקבותיו התבקשו חברי המועצה לאשר תקציב של 100 אלף ש’ לחודש עבור אבטחתו”.

יוסי אלימלך, מקורבו של קובי, אמר בתגובה ל’ישראל היום’: “חבר המועצה רפאל טרבלסי שכל היום רק מחפש פרובוקציות, הלך והגיש תלונה על דבר שלא היה ולא נברא”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “כל תלונה המתקבלת במשטרה מטופלת ונבדקת ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ואין בכך בכדי לאשר או להכחיש כל פרט מפרטי הפנייה.

“מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות וסוגיות הקשורים למאויימים לרבות הגדרתם או האמצעים הננקטים לאבטחתם”.

מרון קובי נמסר בתגובה ל’ישראל’ היום’: “יש בטבריה גורמי אופוזיציה שמנסים לעשות דה־לגיטימציה גם במרחב העשייה שלי וגם במרחב הפוליטי. כל הסיפור הזה לא קשור אלי, למעט רצון של פוליטיקאים מקומיים לבצע פייק ניוז. מעולם לא התלוננו על המודעה הזאת כהסתה והאיום עלי מגיע מארגוני פשיעה שמקורבים לחצרות רבנים טבריינים! אם תבדקי במשטרה אז תראי שגם שם לא מתייחסים למודעה כהסתה. ביום הראשון שראיינו אותי בטלוויזיה, אמרתי שהתמונה הזאת היא בכלל לא הסתה. תפרסמי את הכתבה הטיפשה הזאת ונעשה ממך צחוק”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות