אורלי לוי אבקסיס: בני גנץ הציע לי להיות מספר 2 ברשימה – וסירבתי

חרדים 10
|
י"ט אדר א' התשע"ט / 24.02.2019 21:18
ח”כ אורלי לוי-אבקסיס מסבירה מדוע סירבה לאיחוד עם בני גנץ: “לא אתפשר על נושאים שעליהם גשר קמה – ארוץ עד הסוף לבד”

ח”כ אורלי לוי אבקסיס, המתמודדת לבדה בבחירות לכנסת ה-21 עם מפלגת ‘גשר’ בראשותה, סיפרה הערב (שני), בראיון ל’חדשות 12′, מדוע נכשלו המגעים לריצה עם מפלגת ‘כחול לבן’ של בני גנץ ויאיר לפיד.

“גנץ הציע לי להיות מספר 2, ו-5 מקומות ברשימה עד מקום 21”, סיפרה לוי אבקסיס.

היא התייחסה להתבטאות שלה ולפיה בנה בן ה-8 מתנסח טוב יותר מגנץ. “כשדיברתי על ההתנסחות כמובן שהתכוונתי על סעיף בתקנון שמדבר על מטרות המפלגה”, הסבירה. “מפלגה שקמה לא יכולה לשים שורה וחצי בסעיף המטרות.

היא הדגישה: “אני באמת חושבת ששורה וחצי זו בעיה בתוכן ולא בהתנסחות. דבר נוסף, כשאמרתי שהפער בינינו הוא אמיתי אכן היה פער אמיתי בכל הקשור לנושאים שעליהם אנחנו שמנו את הדגש.

“אני הבהרתי שאני לא נכנסת למשא ומתן כשנושא הבריאות לא יהיה מעוגן בקווי היסוד של הממשלה הבאה”.

לוי-אבקסיס הדגישה כי הסיבה שהמו”מ כשל היא לא אישית, ושהדגש צריך להיות על איך היא יכולה לקדם את המטרות שלשמן גשר קמה: “כשרואים מה קורה היום גם בהתחברות הזו עם לפיד והחלוקה בתפקידים נעה סביב הנושא של מי יישב בכיסא ראש הממשלה, מי שר החוץ ומי הביטחון, איך יעשו את הרוטציות – הנושאים החברתיים זה הנושא עליו הם צריכים לדבר”.

בשלב זה, ח”כ לוי אבקסיס תקפה את גנץ: “כשאתה יושב מול מישהו שרואה בעצמו מועמד להיות ראש הממשלה, מן הסתם אתה נוטה להאמין שיש לו ערבות לדברים שנאמרים בארבע עיניים, אבל חלק מהדברים לא קיבלו את אישור היועצים. וברגע שהנושאים שחשובים לי לא הגיעו לפרונט – הפסקתי. לא באתי להיות מספר שתיים, אלא לקדם את הנושאים האלו”.