ליצמן וגפני: לא נצטרף לאף ממשלה שיאיר לפיד יהיה בתוכה, חד וחלק

ליצמן בפתיחת המטה : "לא מבין למה גנץ התחבר עם אדם שנכשל באוצר. בן-אדם שרושש אותנו" • גפני: "עם לפיד לא הולכים לקואליציה. אמרנו את זה ולא צריך לומר שוב" • אשר: "אנחנו שומרי הסף גם עבור הדורות הבאים" • מקלב: "אנו לא צריכים פרסומאים. העשייה היומיומית מספיקה"
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשע"ט / 24.02.2019 17:00

יו”ר סיעת יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, אמר הערב (ראשון), בפתיחת המטה של יהדות התורה, כי החרדים לא יקחו חלק בממשלה שיאיר לפיד יהיה חלק ממנה.

בפתיחת המטה משתתפים: ליצמן, גפני, פרוש, אשר, אייכלר, מקלב, פינדרוס, טסלר, רובינשטיין, שפירא, רייך וגוטרמן.

ליצמן אמר: “לא נצטרף לשום ממשלה שלפיד יהיה בתוכה, חד וחלק. אני לא מבין למה גנץ התחבר עם אדם שנכשל במשרד האוצר. שנתיים לפיד וגרמן היו באוצר ובבריאות ולא עשו כלום לחיזוק המערכת.  הוא אומר שהוא הולך לתת לבריאות? הוא אמר על הציבור שלנו שאנחנו לקחנו את הכסף. שנתיים הוא לקח לנו את הכסף, לא נתן לנו כלום, ולא נתן שום דבר למערכת הבריאות. להעלות את הסל תרופות, אני העליתי. אנחנו הכפלנו את תקציבי הבריאות ונמשיך בזה. לכן אני אומר, אנחנו לא נעבור בשתיקה”.

ליצמן המשיך לחבוט בלפיד: “מי שמטיף לנו ללמוד ליב”ה לא עשה בגרות ונכשל כשר אוצר. לא אצטרף לאף ממשלה שלפיד יושב בה. בן-אדם שהשפיל אותנו, ביזה, רושש את הציבור שלנו, פגע בנו עם קצבאות הילדים. התאחדנו בתוכנו והציבור שלנו מעריך זאת, אבל התאחדו גם בצד השני ויש תחרות מי יותר נגדנו”.

ליצמן הבהיר: “אנחנו נעלה במערכת הבחירות את הגיוס והשבת, אבל גם את הנושאים החברתיים. יש לנו הישגים דרמטיים לציבור ולא רק לחרדים”.

ליצמן רמז גם לחקירות נגדו: “פניות הציבור הוא יסוד ועקרון אצלנו. אנחנו מתמקדים בפניות הציבור ולא יעזור שום דבר. אני אמשיך לסייע בפניות הציבור לחרדים ולחילונים, לערבים ולכל מי שפונה אלינו והכל לפי החוק. לא נרפה מזה”.

ח”כ משה גפני אמר בפתיחת המטה: “אנחנו הולכים עם ביבי נתניהו. מציע שיפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה. מה יהיה אם יהיה כתב אישום? יש חוק במדינה ונפעל על פי חוק. עם לפיד לא הולכים לקואליציה. אמרנו את זה ולא צריך לומר שוב”.

גפני הבהיר עוד: “לא נתייחס לאיווט ליברמן בקמפיין. הוא משווע לקבל עוד מנדטים ולכן מדבר על תלמידי ישיבות. לא תהיה התייחסות במערכת הבחירות לליברמן”.

יהדות התורה, מטה בחירות

ח”כ אורי מקלב אמר בפתיחת המטה: “המשמעות של החיבור במפלגות הימין הוא הסדר מדיני, בעוד חיזוק המפלגות החרדיות אקוטית. לא מבין את הפכפכות הזו שבין לילה יש מפלגה של עשרות מנדטים –  מפלגה שנכשלה וירדה בגלל שנכשלה.

“מי שמצביע לגנץ מקבל את לפיד עם מספר מנדטים גבוה. המשמעות היא לציבור החרדי גבוהה: אנחנו מכירים את ההכפשות, אנחנו מוכנים להסדר כזה שיתנו לנו רבע בלבד מהמיסים שהציבור החרדי משלם”.

מקלב הוסיף: “יש ציבור שחי מהשטיפת מוח הזו של יש עתיד, ההכפשה הזו שהחרדים גונבים לו את התקציבים, הם משתמשים בהסברה שלנו כנגדנו. אנחנו נגיד לציבור את התמונה האמיתית”.

מקלב הזהיר: “הציבור החרדי לא ממקסם את היכולות האלקטוראליות שלו. יש ציבור גדול יותר שצריך להצביע עבורנו, כאלה שלמדו במוסדות החרדים ויש להם משפחה חרדית. גם אם הוא חושב שהוא צריך לחזק את גוש הימין – מי שמצביע ליהדות התורה מחזק את גוש הימין. יהדות התורה זו המפלגה הכי יציבה”.

לדבריו, “אנחנו לא צריכים פרסומאים. רק העשייה היומיומית מספיקה. אנחנו מצטיינים בכל פרמטר. חברתי כלכלי וציבורי. אנחנו המפלגה היחידה שדרשה את הטבות המס, את הנושאים הבריאותים.

“אנחנו קוראים לכל הציבור שאולי לא נראה החרדי. תחזרו להצביע באחריות ליהדות התורה. מי שנמצא בכנסת יודע: הליכוד מביא יוזמות נגד מסורת ישראל. מי שמצביע לליכוד מחזק אותם בזה. בהצבעה ליהדות התורה תרוויח שניים – גם הצבעה לגוש הימין וגם שמירת הצביון היהודי של מדינת ישראל”.

מקלב ציין עוד, כי “ההסכם בין דגל התורה לאגודת ישראל היה במטרה לחזק את הרשימה והוכיח שהדרך הזו מגלה אחריות וקישורים לציבור”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלימות הארץ
    24/02/2019 18:46
    מנחם
  1. איך יכול להיות שמפלגה שקוראת לעצמה יהדות התורה כל נציגיה שמדברים ואומרים מה מטרתם לא מזכירים כלל על כל ענין הבטחון וענין שלימות ארצנו הקדושה ואינם מצהירים שילחמו על כך והסיבה היחידה שלא מוכנים לשבת עם גנץ היא בגלל לפיד וזה שהוא הולך להחזיר שטחים ולסכן ביטחון של יהודים ר״ל על זה הם לא אומרים מלה אף על פי שענינים אלה כתובים בפירוש בתורתנו הקדושה ונפסקו להלכה בשולחן ערוך סימן שכ״ט ועד שפיקוח נפש דוחה כל התורה כולה! הלזה יקרא מפלגה חרדית שנלחמת על עניני התורה?!

    • רב המושב   24/02/2019 22:30

      מאז קורח ועדתו לא קם בעל מחלוקות שזרע ריב ומדון ביהדות החרדית כמו משה גפני שר”י 30 שנות ריבוי מחלוקות בישראל , לו נצביע???
      יעקב ליצמן , מה עם רוטציה ? אתה לא מתבייש לבקש אימון הציבור ! לך הביתה עם שאר הבוגדים , בוגד!