ליצמן ביקש לבטל מיד את מספר החירום של ‘איחוד’

מכתב ששיגר סגן השר לשר התקשורת הגיע לידי מד"א והם השתמשו בו כדי לשכנע תורמים שלא לתרום לאיחוד הצלה, כיוון שבכוונת ליצמן לפעול לביטולו של המתחרה • לשכת ליצמן: "הטענות אינן נכונות, הוא מוקיר ומעריך את העבודה המסורה של כל הצדדים באופן שווה"
חרדים 10
י"ט אדר א' התשע"ט / 24.02.2019 10:58

המלחמה  בין מגן דוד אדום ואיחוד הצלה: בחודש דצמבר האחרון יצר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן קשר עם ‘איחוד הצלה’, טען כי הוא פועל לפתרון המשבר החריף בין שני ארגוני ההצלה – וביקש בכל לשון שיבטלו הפגנות שתוכננו נגד משרד הבריאות.

אלא שלפי חשיפה של יפעת ארליך ב’כאן’ מתברר, כי באותו חודש שיגר סגן השר מכתב לשר התקשורת איוב קרא ובו קרא לו לבטל לאלתר את מספר מוקד החירום של ארגון איחוד הצלה – שניתן להם על ידי המדינה.

לפי הדיווח ב’כאן’, המכתב התגלגל לידי ארגון מד”א, שעשה בו שימוש על מנת לבקש מתורמים בחו”ל, שלא לתרום לאיחוד הצלה, כיוון שבכוונת סגן השר ליצמן לפעול לביטולו של הארגון המתחרה.

גורמים באיחוד הצלה אומרים, כי באחרונה התהדקו הקשרים בין מד”א לליצמן, לאחר שלתפקיד יו”ר הוועד הפועל מונה המועמד שניסה ליצמן לקדם, אברהם מנלה.

סגן נשיא איחוד הצלה, אלי פולק, אמר הבוקר (ראשון), בריאיון שהעניק לתכנית ‘קלמן ליברמן’: “על אף שיש אנשים שאולי מנסים לסגור אותנו או להצר את צעדינו, אנחנו לא הולכים לוותר. אנחנו מצילים חיים, בשונה ממה שנאמר אולי קודם… אנחנו עושים הכל בהתנדבות מלאה, מעולם לא גבינו שקל אחד מאף אדם שהצלנו את חייו”.

לדבריו, “הגיעו מים עד נפש. אירועי הצלת חיים לא מגיעים למתנדבים הפזורים בכל הארץ. הרעיון הוא פשוט מאוד: אמבולנס מגיע אחרי עשר דקות, ילד שנחנק – אחרי שתי דקות אין מה לעשות איתו. ואנחנו רוצים להיות שם בשתי הדקות האלו. אנחנו רוצים לקבל את המידע שמגיע למד”א בזמן אמת”.

מלשכת סגן שר הבריאות ליצמן נמסר בתגובה: “הטענות אינן נכונות. סגן השר ליצמן השקיע בכל דרך להביא להסדרת הפעילות בין ארגוני ההצלה השונים. סגן השר ליצמן מוקיר ומעריך את העבודה המסורה של כל הצדדים באופן שווה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד לא מכירים את סגנון העבודה של חסידי גור?
    24/02/2019 11:36
    ל.
  1. זיי קענען נישט פארגינען אצווייטען.
    אחד בפה ואחד בלב בהתחזות ובהיתממות .
    מניסיון.

  2. עדכון מהשטח
    24/02/2019 12:45
    lizman
  3. בשתיקתו של ליצמן (או בהתנגדותו מאחורי הקלעים) נוצר מצב שהרבה מקרים לא מגיעים לאיחוד הצלה.
    ובשל כך אנשים מתים .כפשוטו.
    אולי צריך לעשות נגדו תביעה יצוגית של כל המשפחות שמתו בגלל הסכמתו למניעת מסירת אינפורמציה. ואולי אז הוא יתעורר.
    או שאחד מהבכירים בגור יקרה לו משהו כתוצאה מעיכוב בטיפול ואז יעוררו אותו.
    ליצמן תתעורר. מהשמים שולחים לך איתותים שתתעורר ותציל אנשים.(לא רק הסיפור דנן)
    לא סתם הגעת למקום הזה. אם לא תבוא תשועה ממקום אחר.

  4. לסגור את מד"א
    24/02/2019 14:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ולשלוח את ליצמן לישיבה
    רק איחוד והצלה

  6. כל מה שמעניין את הצלה זה כסף לא רק שהם לא עוזרים הם מפרעים כל השבבאנקים
    24/02/2019 16:59
    ו
  7. שעובדים אצלם