ביבי מזכיר לשמאל: להכניס מסיתים ומרגלים לכנסת – זה כן לגיטימי?

אריה ריבקינד
|
י"ח אדר א' התשע"ט / 23.02.2019 19:15
אחרי המתקפות נגד מהלך האיחוד בין ‘הבית היהודי’ ל’עוצמה יהודית’ – עולה ראש הממשלה למתקפת נגד: “איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל” • איפא”ק במתקפה על האיחוד: “עמדותיהם של ‘עוצמה יהודית’ ראויות לגינוי”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס עם צאת השבת למתקפה בשמאל נגדו, בעקבות ההסכם שאליו דחף בין הבית היהודי לעוצמה יהודית.

נתניהו כתב: “איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל, הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם:

“ב-99 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח׳ המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומר״צ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שהח״כים הערביים לגיטימיים לממשלה”.

הוא הוסיף: “לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול, אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד”.

מוקדם יותר היום תקפו חברי הקונגרס היהודי-אמריקני AJC והשדולה הפרו-ישראלית איפא”ק את הסכם האיחוד בגוש הימין בישראל – הסכם שראש הממשלה נתניהו דחף שיתרחש – ושעשוי להוביל לכך שחברי עוצמה יהודית יכהנו בכנסת.

“איננו נוהגים בדרך כלל להתערב במערכות בחירות ובעניינים הנוגעים למפלגות ומועמדים, אך הפעם, אחרי שנודע שמפלגת ‘עוצמה יהודית’ מתמודדת לכנסת, חשנו שעלינו לבטא את מה שאנו מרגישים”, כתבו חברי הקונגרס היהודי-אמריקני.

כותבי המכתב מציינים שעמדותיהם של חברי ‘עוצמה יהודית’, ממשיכי דרכו של הרב כהנא שארגונו נחשב עד היום לארגון טרור בארה”ב – “ראויות לגינוי”.

לדבריהם, עמדות אלה “לא מייצגות את הערכים שעל בסיסם הוקמה מדינת ישראל”.