צעד בונה אמון מול ‘כיסא רחמים’: עו”ד משה ארבל הוצב במקום 7

ברשימה העדכנית שהגישה ש"ס לוועדת הבחירות חלו מספר שינויים: עו"ד משה ארבל, שהיה מבאי ביתו של הגר״מ מאזוז, הוקפץ מהמקום ה-12 למקום ה-7 • בש"ס הסבירו: "התקווה היא כי צעדים בוני אמון אלו יסייעו לשלום מוחלט בציבור הספרדי התורני" • דוד סעדה פרש בשל קשיים טכניים
אריה ריבקינד
י"ז אדר א' התשע"ט / 22.02.2019 00:34

נציגי מפלגת ש”ס הגישו הלילה (ליל שישי)  לוועדת הבחירות – רשימה עדכנית של מועמדי המפלגה, בה חלו מספר שינויים.

עו”ד משה ארבל, ראש המטה לשעבר ומאנשי לשכתו הקרובים של אריה דרעי, שהוצב בתחילה במקום ה-12 – הוקפץ למקום השביעי ברשימה.

בש”ס, שלאורך כל היום ניסו להוביל את מהלך השלום עם ‘כיסא רחמים’, הסבירו את המהלך: “כצעד בונה אמון ומתוך רצון טוב החליטה תנועת ש״ס בהתייעצות עם מועצת חכמי התורה להקדים את מיקומו של משה ארבל, שהיה מבאי ביתו של הגר״מ מאזוז – למקום ה-7 ברשימה, בנוסף לנציג התנועה יוסף טייב”.

בש”ס, שהגישה אחרונה את רשימתה לוועדת הבחירות, הדגישו: “תנועת ש״ס החליטה להגיש אחרונה את הרשימה לכנסת, מתוך ניסיון אחרון למצות כל אפשרות לשלום מוחלט בציבור הספרדי התורני, והתקווה היא כי צעדים בוני אמון אלו יסייעו לכך”.

כמו כן, מועמדותו של דוד סעדה, שהוצב במקום ה-11 נתקלה בקשיים טכניים – ולכן הוא יוחלף.

בהודעה שפרסם כתב סעדה: “אני מודה מאוד לרב אריה דרעי על האימון שנתן בי בהצבתי במקום ריאלי ברשימת שס לכנסת – שבזה כל הציבור הצרפתי מבין עד כמה רצונו ורצינותו לעמוד לעזרת העליה והעולים מצרפת.

“אבל אחר שהתברר שבשביל להיכנס לכנסת אני אהיה מוכרח לוותר על האזרחות הצרפתית שלי, דבר שעדיין לא ניתן לבצע בעת הזו, ביקשתי ממועצת החכמים להסיר את שמי מהרשימה”.

וכך תראה רשימת ש”ס:

העשירייה הראשונה: השר אריה דרעי, יצחק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, משה ארבל, ינון אזולאי, משה אבוטבול ואוריאל בוסו

העשירייה השנייה: שלומי דאהן, נהוראי לחיאני, יעקב זכריהו, נתי חייק, יוסף טייב, יעקב צדקה, יוני משריקי, ליאור שאער, טל מתתיהו ובני אלחרר

 תפקיד משמעותי ומכובד

כפי שדווח בחרדים 10, חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי דוד יוסף, נועד הבוקר עם הגר”מ מאזוז, מנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, בבני ברק במשך כשעה וחצי, כדי לקדם את מהלך צירופה של ‘יחד’ לש”ס – אולם הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

במהלך הפגישה הציג הגר”ד יוסף עמדה ברורה לפיה אלי ישי לא יקבל תפקיד פוליטי. אולם הגר”מ מאזוז סירב ודרש: “אני רוצה תפקיד לאלי ישי עם הקשר פוליטי”.

התכנית של ש”ס היא לצרף את הגר”מ מאזוז למועצת חכמי התורה, אולם לצד זאת יו”ר ‘יחד’ אלי ישי ייאלץ לפרוש, ויפוצה בתפקיד משמעותי ומכובד מאוד מחוץ לכנסת – יו”ר ש”ס העולמית, עם לשכה וכל המשתמע מכך.

הגר”מ מאזוז גם סירב להצעה כי התפקיד יהיה יו”ר מעיין החינוך התורני, תפקיד בו מכהן כיום הגר”ד יוסף עצמו.

כתב חרדים 10 מציין, כי ב’כסא רחמים’ פועלים שני פלגים: ‘פלג השלום’ שמאוד חפץ בשלום עם ש”ס, משום שראשיו סבורים כי מהלך כזה חשוב לעולם התורה הספרדי ובכלל. במקביל פעיל פלג נוסף ומרכזי, שמתנגד למהלך בכל כוחו – ולעת עתה ידו על העליונה.

“יש כאן מאבק פנימי של שני פלגים”, אמר לחרדים 10 גורם ב’כיסא רחמים’. “למרות שהפגישה הסתיימה ללא תוצאות, עדיין נמשכים המאמצים של ‘פלג השלום'”

יצוין, כי במהלך השבועות האחרונים עשו קודקודי ‘פלג השלום’ מאמצים רבים להיכנס אל הגר”מ מאזוז – אולם ללא הצלחה. רק השבוע הם הצליחו במשימה, אבל רק באופן חד פעמי.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי בערב פנתה מועצת חכמי התורה “בקריאה נרגשת להגר״מ מאזוז לבוא ולהצטרף לתנועת ש״ס והסמיכה את הגר״ד יוסף לבוא איתו בדברים כדי לקדם את המהלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות