סקר ‘חדשות 12’: שוויון בין הגושים; העבודה וש”ס נחלשות, גשר בחוץ

אחרי האיחוד של גנץ ולפיד - רשימת כחול-לבן פותחת יתרון על פני הליכוד, ושוויון נרשם בין שני הגושים • איזה מפלגות נחלשות? ומה קורה בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה?
חרדים 10
ט"ז אדר א' התשע"ט / 21.02.2019 21:03

מסקר שערכו עבור מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’ ופורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ‘חדשות 12’ עולה, כי מפלגת כחול-לבן תופסת את ההובלה ומצליחה ליצור שוויון בין גוש הימין לגוש המרכז-שמאל.

לפי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת כחול-לבן הייתה הופכת למפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם 36 מנדטים. הליכוד מגיעה למקום השני עם 30 מנדטים – נתון זהה לסקר החדשות מלפני שלושה ימים.

מפלגת העבודה, שהצליחה להתאושש בסקר הקודם וחזרה לראשונה במערכת הבחירות למספר מנדטים דו-ספרתי, נחלשת ויורדת שוב ל-8 מנדטים.

יהדות התורה שומרת על כוחה ומקבלת 7 מנדטים.

הימין החדש מקבלת 6 מנדטים – אחד פחות מהסקר הקודם.

רשימה משולבת של חד”ש, בל”ד ורע”ם מקבלת 6 מנדטים, וכך גם תע”ל בראשות אחמד טיבי.

עם זאת, מאז בוצע הסקר מסתמנים שינויים ברשימות ונראה כי חד”ש ותע”ל ירוצו ברשימה משותפת בראשות טיבי ואיימן עודה. רע”ם ובל”ד, בראשות מנסור עבאס, ירוצו במשותף גם כן.

גם ש”ס נחלשת מעט ומקבלת בסקר 5 מנדטים.

ישראל ביתנו, כולנו, מרצ והאיחוד של הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה יהודית מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס (3.1%) וזהות בראשית משה פייגלין (2%) לא עוברות את אחוז החסימה.

בסקר נרשם, איפוא, שוויון בין גוש הימין לשמאל שמקבלים 48 מנדטים כל אחד. מדובר בירידה של שני מנדטים לגוש הימין ביחס לסקר הקודם.

תיקו נוסף נרשם בין החרדים לערבים, שמקבלים 12 מנדטים לכל גוש.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוביל עם רוטציה של גנץ ולפיד באחוז אחד, עם 37% מול 36%. בסקר הקודם גנץ לבדו קיבל 31% תמיכה. מצדו של נתניהו לא נרשם שינוי לעומת הסקר הקודם. 17% מהמשיבים ענו “אף אחד מהם” ו-10% השיבו “לא יודע”.

הסקר נערך בקרב 515 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%. מועד איסוף הנתונים: 21 בפברואר, 2019.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות