הגר”מ מאזוז להגר”ד יוסף: ‘רוצה תפקיד לישי עם הקשר פוליטי’

חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ד יוסף, נפגש בצהרים עם הגר"מ מאזוז, כדי לקדם מהלך של צירוף 'יחד' לש"ס - אולם ללא תוצאות • הגר"מ מאזוז סירב לוותר על אלי ישי, למרות שש"ס הציעה לו תפקיד משמעותי ומכובד • 'פלג השלום' בכסא רחמים ממשיך במאמציו למצוא נוסחה שתוביל לשלום
אריה ריבקינד
ט"ז אדר א' התשע"ט / 21.02.2019 13:41

המהלכים לשלום ספרדי: חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי דוד יוסף, נועד היום (חמישי) עם הגר”מ מאזוז, מנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, בבני ברק במשך כשעה וחצי, כדי לקדם את מהלך צירופה של ‘יחד’ לש”ס – אולם הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

במהלך הפגישה הציג הגר”ד יוסף עמדה ברורה לפיה אלי ישי לא יקבל תפקיד פוליטי. אולם הגר”מ מאזוז סירב ודרש: “אני רוצה תפקיד לאלי ישי עם הקשר פוליטי”.

התכנית של ש”ס היא לצרף את הגר”מ מאזוז למועצת חכמי התורה, אולם לצד זאת יו”ר ‘יחד’ אלי ישי ייאלץ לפרוש, ויפוצה בתפקיד משמעותי ומכובד מאוד מחוץ לכנסת.

כתב חרדים 10 מציין, כי ב’כסא רחמים’ פועלים שני פלגים: ‘פלג השלום’ שמאוד חפץ בשלום עם ש”ס, משום שראשיו סבורים כי מהלך כזה חשוב לעולם התורה הספרדי ובכלל. במקביל פעיל פלג ‘החבירה אל הבית היהודי’, שמתנגד לכך בכל כוחו – ולעת עתה ידו על העליונה.

“יש כאן מאבק פנימי של שני פלגים”, אומר גורם ב’כיסא רחמים’. “למרות שהפגישה הסתיימה ללא תוצאות, עדיין נמשכים המאמצים של ‘פלג השלום'”

יצוין, כי במהלך השבועות האחרונים עשו קודקודי ‘פלג השלום’ מאמצים רבים להיכנס אל הגר”מ מאזוז – אולם ללא הצלחה. רק השבוע הם הצליחו במשימה, אבל רק באופן חד פעמי.

אמש פנתה מועצת חכמי התורה “בקריאה נרגשת להגר״מ מאזוז לבוא ולהצטרף לתנועת ש״ס והסמיכה את הגר״ד יוסף לבוא איתו בדברים כדי לקדם את המהלך”.

לחרדים 10 נודע, כי המגעים בין הצדדים החלו כבר לפני כחודש וחצי – ב-3 בינואר. אמש התנהלו המגעים בין הנושאים ונותנים משני הצדדים על מועד קיום הפגישה שנקבעה להיום.

מכיסא רחמים נמסר עוד לפני תום הפגישה:

“ידו של מרן ראש הישיבה היתה מושטת לשלום מאז ומעולם. כידוע הרב קרא פעמים רבות בשיעורו השבועי לאחד כוחות, ולשם כך הוא היה מוכן להטריח את עצמו להיפגש עם הרבנים, ואף בימים אלו ממש המתין מזה כשבוע לפגישת רבנים שתוכננה ומשום מה לא התקיימה.

“בעיני הרב לאחר קדנציה של מלחמה קשה כנגד הצביון היהודי, בה נפרצו חומות השבת באופן חסר תקדים, בפתיחת מאות בתי עסק בשבת, תחבורה ציבורית בשבת, ועבודת תשתית דוקא בשבת, הכותל נמסר לרפורמים, המשפחה היהודית שעוברת דה-לגיטימציה, חוק הגיוס שלא עבר והרשימה ארוכה – זה הזמן למצוא את הדרך לאחדות אמיתית שתפיח רוח חדשה ותחזיר את הכוח הפוליטי לשומרי התורה והמצוות, כבעבר.

“הרב קורא להניח את היריבות האישית בצד, ולהתמקד בדבר המהותי מהי הדרך הטובה ביותר להחזיר את כוח התורה, והשבת הציבור המסורתי לחיק התורה, כפי שהיה בימי מרן הגר”ע יוסף זצוק”ל.

“הרב מצפה כי הדרך לאחדות תעסוק אך ורק ברצון להגיע למטרה זו בצורה הטובה ביותר, ולא תהיה מונעת מדרישות הנובעות משנאה אישית מאדם לאדם, תוך התעלמות מוחלטת מטובת כלל עם ישראל, שעלולה להסתיים בבכייה לדורות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלי ישי הגיע הזמן....
    21/02/2019 14:21
    מיכאל
  1. לפרוש! להגיד למרן ראש הישיבה עד כאן דע לך שיש שכר גם גל הפרישה אז בכבוד!!!

  2. נאתר הזה חד צידי ותככן - פני יחד תמיד לשלום
    21/02/2019 18:06
    צבי
  3. רק שיש מישהו בשס שעושה ככל העולה על רוחו ומוכן להטביע את כל הספינה כדי לספק את יצר הנקמנות