יהדות התורה: “החיבור סכנה ברורה לחרדים – לא נוכל לשבת עם גנץ”

הודעה רשמית של יהדות התורה על החיבור בשמאל: " ניאבק בכל דרך להמשך שלטון נתניהו" • ליצמן: "מדובר באיחוד לשם פירוד בעם ושיסוי נגד מסורת ישראל" • גפני על לפיד: "האיש לא יודע לנהל את משרד האוצר, את המדינה הוא רוצה לנהל?!"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר א' התשע"ט / 21.02.2019 13:19

ראשי מפלגת יהדות התורה, סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הגיבו בצהרים (חמישי) בהודעה רשמית על האיחוד בשמאל בין גנץ ללפיד.

בהודעה נאמר, כי “יהדות התורה חזתה מראש את הסכנה שבחיבור זה והתאחדה מבעוד מועד בהסכם על רשימה משותפת ואחראית בין אגו”י לדגל התורה באחדות מלאה, כדי להוות משקל נגד לחיבורים כלפי הציבור החרדי”.

הודעה נאמר עוד: “יהדות התורה הפועלת בהוראותיה של גדולי ישראל שליט״א, חברי מועצות גדולי התורה, לא תוכל לשבת בממשלה שעלולה לקום בין לפיד וגנץ. ניאבק בכל דרך להמשך שלטון נתניהו מתוך אחריות לשלימות העם, עתיד היהדות החרדית, הצביון היהודי, ערכי הדת ומסורת ישראל”.

ליצמן אמר: “מדובר באיחוד לשם פירוד בעם ושיסוי נגד מסורת ישראל, ובמטרה יחידה להפיל את נתניהו ופגיעה בשותפיו הקיימים בימין והחרדים. חיבור בין יאיר לפיד שכשל בהיותו שר אוצר, תוך פגיעה נוראה בציבור החרדי, לבין בני גנץ שמגיע ללא ניסיון פוליטי מעשי, מהווה סכנה ברורה לציביון היהודי של המדינה, ונקודת אזהרה חמורה מפני חזרה לתקופת ‘גזירות לפיד’ שסיכנה את היהדות החרדית”.

גפני הגיב בכינוס הארגונים העסקיים בישראל: “האיחוד הזה – אין קשר בין מרכיביו. גנץ הוא אדם ראוי, היה רמטכ”ל מצוין. לפיד בדיוק הפוך, אני מעריך את הכישרונות שלו, בכל אופן הוא היה כתב ב’במחנה’, אבל האיחוד הזה מעמיד אותנו במצב שלא נוכל ללכת לקואליציה עם גנץ בגלל שהוא ביחד עם לפיד.

“לא ראוי למדינת ישראל שיהיה לה ראש ממשלה בדמותו של יאיר לפיד. האיש לא יודע לנהל את משרד האוצר, את המדינה הוא רוצה לנהל?!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות