‘בני גנץ הפסיד. חבר ליאיר לפיד ששנאת דתיים אומנותו’

ש"ס: "החיבור הזה מסוכן ליהדות, ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה" • יעקב אשר: "בליל של אנשים. גנץ עשה טעות, אנחנו לא פסלנו אותו, אבל ברגע שלפיד חלק מהחיבור, זה סוף הסיפור" • ישראל אייכלר: "רק על ידי בהצבעה מאסיבית ניירט את המזימות השפלות"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר א' התשע"ט / 21.02.2019 10:14

ש״ס הגיבה הבוקר (חמישי) לחיבור בשמאל בין מפלגות ‘חוסן לישראל’ לבין ‘יש עתיד’.

״החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנותו”, אמרו בש”ס.

במפלגתו של אריה דרעי הוסיפו: ”הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה.

”ש״ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש״ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל״.

בראיון  לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה”ל אמר אריה דרעי: “גנץ הפסיד הלילה. אם היה רץ לבד היה יכול להצטרף לממשלת נתניהו, כרגע החלוקה המרכזית בין גנץ ללפיד תהיה על ראשות האופוזיציה. ביבי חוקית ישמש עוד הרבה מאוד זמן ראש הממשלה, הוא עוד לפני שימוע”.

דרעי אמר עוד: “נעשה הכל למנוע מגנץ ולפיד להקים ממשלה. הם יפרו כל סטטוס קוו שקיים. נתמוך בכל מצב בראש הממשלה נתניהו. אולי יהיה קצת אווירה של סקרים – אבל הם לא יצליחו להגדיל את הגוש. הם ישחקו ביניהם בתוך הגוש והימין יישארו הרוב”.

ח”כ יעקב אשר אמר ב׳קול ברמה׳: “החיבור של גנץ ולפיד נראה בליל של אנשים שהמכנה המשותף הוא רק להפיל את נתניהו. גנץ עשה טעות, אנחנו לא פסלנו אותו, אבל ברגע שלפיד חלק מהחיבור, זה סוף הסיפור”.

ח”כ ישראל אייכלר: “כל ילד חרדי מבין שמדובר במהלך מסוכן עבור היהדות החרדית. כעת הולכים וגוברים הסיכויים להקמת ממשלת לפיד שתעסוק אך ורק בדבר אחד: רדיפת המגזר החרדי וצרכיו הרוחניים והגשמיים.

“אם עד אתמול הייתה ההצבעה ליהדות התורה חשובה מעצם הזהות והגשמת הזכויות שלנו כאן, החל מהבוקר כל פתק בקלפי כמוהו כטיל כיפת ברזל. רק על ידי הצבעה מאסיבית ליהדות התורה נירט את המזימות השפלות של שונאינו.

“בסייעתא דשמיא אנחנו מוכנים לקרב. הגשנו כבר אתמול את הרשימה מתוך אחדות מרגשת, ומעתה עלינו לראות רק דבר אחד – מיצוי הכוח החרדי עד למאה אחוזי הצבעה כדי לרסן את כוונות הזדון של האיחוד המאיים”.

ח”כ אורי מקלב הגיב באולפן yent: “אנחנו המפלגה הקיימת היחידה שהגשנו עד כה את הרשימה לכנסת הבאה, עשינו זאת למרות שידענו על החיבור בין גנץ ולפיד כבר אמש. חיבור זה הינו הפסד לגנץ. בכל הקשור לחיבור עם הגוש החרדי הוא עשה כאן צעד משמעותי לאחור. לא מדובר פה בבלוק טכני בלבד אלא איחוד המפלגות עם רעיון ומצע משותף”.

מקלב הוסיף: “בני גנץ היה מוכן למכור את הזהות שלו בשביל האשליה שיהיה ראש ממשלה. החיבור הזה ידרבן את הגוש החרדי והימני כולו. העברנו מסרים במהלך השבוע האחרון באופן פומבי ובאופן אישי לגנץ כי אנחנו לא נשב יחד עם לפיד, בחיבור הזה הוא מרחיק את האפשרות שלו להרכיב את הממשלה”.

מקלב ציין, כי “נתניהו לא הופתע מהחיבור הזה. הוא פעל בשבועיים האחרונים כאילו החיבור כבר נעשה. זו לא מערכת בחירות בין מפלגות אלא מערכת בחירות בין גושים, ועלול להעלות את אחוז החסימה, אנחנו נחזק את הגוש החרדי – מול החיבור הזה אף יהודי חרדי לא יכול להישאר שאנן”.

מקלב הדגיש: “במקום לקחת את הנושאים המדיניים והכלכלים החשובים העיסוק הוא בכתב האישום של ראש הממשלה או נושאי הדת והמדינה, לפיד מתעתע בציבור, ומרבית הציבור ראה כי אין לו יכולת ממשית לנהל את המדינה”.

במפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי הגיבו לחיבור בין גנץ ולפיד: “הבוקר הוכח כי פעלנו באחריות הגדולה ביותר לשמירה על הציונות הדתית וגוש הימין כולו. כעת ברור כי אל מול הסכנה הברורה של ממשלת שמאל בראשות גנץ וקידום תוכנית ה-100 של טראמפ חייבים מפלגה ציונית דתית חזקה – היחידה שניתן לסמוך עליה שתשמור על נתניהו בימין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות