ביבי סיכם עם פרץ: שני שרים, ונציג שיוצב במקום 28 בליכוד

נתניהו ופרץ סיכמו התנאים שיגרמו לבית היהודי לרוץ עם 'עוצמה' • נתניהו: "מברך על שהצליחו לאחד את השורות" • פרץ: לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה. בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו" • האם שיחה בין נתניהו לדרעי הוציאה את ישי מהמשחק?
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 16:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע היום (רביעי) בפגישה עם הרב רפי פרץ, יו”ר הבית היהודי, לשריין נציג של הבית היהודי-האיחוד הלאומי ברשימת הליכוד לכנסת, במטרה לגרום למרכז הבית היהודי לאשר את  האיחוד בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי למפלגת ‘עוצמה יהודית’.

לחרדים 10 נודע, כי אופיר סופר מהאיחוד הלאומי יהיה, ככל הנראה, הנציג שישוריין בליכוד. לאחר הבחירות יועבר הנציג – אם ייבחר – למפלגה המאוחדת.

מהלך כזה יאפשר לבית היהודי למקם את יפעת ארליך ברביעיה הראשונה.

כתב חרדים 10 מציין עוד, כי היו מי שטענו כי מטרת הפגישה היום הייתה לשכנע את אנשי הבית היהודי להעניק לאלי ישי את המקום ה-6.

אלא שבינתיים נערכה היום שיחה בין נתניהו ליו”ר ש”ס אריה דרעי  – שלא ברור, לפי שעה, מה תוצאותיה.

יצוין, כי נתניהו עדכן את דרעי גם ביום שלישי, לפני הפגישה שקיים עם אלי ישי.

הערב, בתום הפגישה שקיים ראש הממשלה  עם הרב רפי פרץ, יו”ר הבית היהודי, סוכמו התנאים שיחולו אם יאושר הסכם הבלוק-הטכני במרכז הבית היהודי הערב – ושתי המפלגות פרסמו הודעה משותפת.

בהודעה של שתי המפלגות אין שום איזכור ליו”ר יחד, אלי ישי.

עיקרי הסיכום:

חוק נורווגי מורחב בהסכמים הקואליציוניים.

ראש הממשלה התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג ‘הבית היהודי – האיחוד הלאומי’, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת.

ראש הממשלה התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו.

במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין.

“הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד”, אמר נתניהו.

יו״ר הבית היהודי מסר: “לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה. בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו. אקבל החלטה במהלך היום ואבקש את אישור מרכז המפלגה להסכם. הציונות הדתית תהיה שותפה בכירה בהנהגת המדינה ובממשלה הבאה”.

שני מרכזי המפלגות – הבית היהודי והאיחוד הלאומי, מתכנסים הערב כדי לאשר את ההסכמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות