סקר: גוש הימין יורד ל-59 • חיבור גנץ-לפיד דווקא יחזיר היתרון לימין

מסקר 'וואלה' ופאנלס פוליטיקס עולה: ללא איחודים הליכוד עם 31, אבל גוש הימין יורד ל-59 - בגלל שליברמן לא עובר • חיבור של גנץ, לפיד ו'גשר' יהפוך את מפלגתם לגדולה ביותר - אך יחזק דווקא את גוש הימין • יהדות התורה עם 7, ש"ס עם 4 • הבית היהודי, בלי החיבור לעוצמה יהודית - 5
חרדים 10
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 15:16

מסקר אתר וואלה שבוצע על ידי פאנלס פוליטיקס עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום, במפת המפלגות הנוכחית וללא איחודים וחיבורים – הליכוד אמנם היה מקבל הכי הרבה מנדטים,  אך גוש הימין מקבל 59 מנדטים בלבד – לעומת 61 לגוש המרכז-שמאל.

על פי הסקר, הליכוד תקבל 31 מנדטים, 8 לימין החדש, 7 ליהדות התורה, 5 לבית היהודי והאיחוד הלאומי, ו-4 מנדטים לכולנו ולש”ס – 59 מנדטים בסך הכל.

במצב המפלגות הנוכחי ישנן 3 מפלגות ימין – ישראל ביתנו, עוצמה יהודית וזהות של משה פייגלין – שאינן עוברות את אחוז החסימה.

עם זאת, יש להדגיש כי הסקר לא הספיק להכיל את האיחוד המסתמן בין הבית היהודי עם עוצמה לישראל.

לעומת זאת גוש השמאל מקבל 61 מנדטים: חוסן לישראל שומרת על יציבות עם 19 מנדטים, יש עתיד מתחזקת ל-13, מפלגת העבודה עולה ל-9 מנדטים (הסקר לא הספיק להכיל את צירופו של האלוף במיל’ טל רוסו למפלגה), מרצ יציבה על 5 מנדטים, תע”ל בראשות אחמד טיבי עם 6 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 5, ומפלגת ‘גשר’ של אורלי לוי אבקסיס צמודה לאחוז החסימה ומגיעה לארבעה מנדטים.

מאז שעות הבוקר מנהלים אנשי ‘חוסן לישראל’ מגעים עם ‘יש עתיד’ ועם גשר של אורלי לוי אבקסיס לריצה משותפת.

הסקר של ‘וואלה’ בדק את כל תרחישי החיבורים – וממנו עולה כי איחוד של ‘חוסן לישראל’ עם מפלגת ‘גשר’ לא מביא לשום שינוי בתמונת המנדטים והמפלגה המשותפת זוכה לסך שתי הרשימות יחדיו כשהן מתמודדות בנפרד – כלומר 23 מנדטים.

לעומת זאת, אם גנץ יתאחד עם לפיד – הרשימה המאוחדת תעבור להיות הרשימה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים ותעקוף את הליכוד במנדט אחד, אך במקרה כזה – גשר של אורלי לוי אבקסיס תימחק, וגם הליכוד יתחזק בשני מנדטים, וכך גם גוש הימין יעלה ליתרון של 61 מנדטים.

אם יתבצע חיבור-על, בין גנץ, לפיד, ואורלי לוי, המפלגה המשותפת יכולה לפתוח פער גדול על פני הליכוד ולקבל 36 מנדטים, אך גם במקרה הזה – התוצאה היא התכווצות של מפלגת העבודה ל-7 מנדטים, ושמירה על הדומיננטיות של גוש הימין עם 61 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי כל איחוד שגנץ יעשה אינו פוגע משמעותית בליכוד, ששומר על יציבות עם 31-33 מנדטים בכל התרחישים.

הסקר נערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר בקרב פאנל אינטרנטי של 1,049 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית כאחד. טעות הדגימה – %3.3 – מלמדת שההפרשים עשויים להיות קטנים מאוד גם בין הגושים וגם בין המפלגות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ש"ס ודאי לא תעבור את אחוז החסימה
    21/02/2019 02:42
    דוד
  1. הצהרת דרעי שאם ישי ישובץ באיחוד הלאומי לא ימליץ על נתניהו, לא חידשה דבר. הכל יודעים שמחולל אוסלו לא באמת מתגוין שתקום ממשל ימין. טוב שפיזר עכשיו את העננים. ש”ס ודאי לא תעבור את אחוז החסימה. לא תעזור לה קריאת “חכמי התורה” שדרעי ישב בה בראש..