עמירם לוין: “עצוב שגנץ נגרר אחרי קמפיינרים שמורידים אותו לג’יפה”

מי שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה יצא בתכנית של ענת דוידוב וינון מגל נגד נאומו של יו"ר חוסן לישראל: "לנתניהו אין מה להתבייש בעברו הצבאי. הוא היה חייל קרבי, קצין מצוין, האח שלו נהרג ביחידה. למה בני גנץ צריך את זה?"
חרדים 10
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 13:29

אלוף במיל’ עמירם לוין, מי שהתמודד בעבר על ראשות מפלגת העבודה, תקף היום (רביעי) בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM את נאומו של בני גנץ אמש, ואמר: “אני עצוב וחושב שהמהלך של גנץ הייתה שגיאה. התרומה של בני גנץ וביטחוניסטים שכמותו שהם יביאו איתם את התרבות, האינטגריטי והלולאליות מהצבא שנים ויוסיפו מנהיגות החדשה באמת. אני עצוב שבני גנץ נגרר אחרי קמפיינרים בוטים שמורידים אותו לג’יפה. זו פשוט טעות”.

אתה טוען שככה לא מחליפים ראש ממשלה ואתה רוצה להחליף את נתניהו.

“בוודאי. את נתניהו צריך להחליף כי הוא מוביל את המדינה לדרך רעה, לרוב פלסטיני. הוא מוביל אותנו או למדינת אפרטהייד או למדינה עם ראש ממשלה ערבי. אנחנו מאבדים את מדינת הלאום היהודי וכל החוקים שהוא וחבריו מביאים הם רק הסוואה לדברים האלה.

“בני גנץ הוא תרומה חשובה להחלפת נתניהו אבל את ראש הממשלה צריך להחליף על הדברים הרעים שהוא עושה ולא על בקרבות בוץ שמשרתים אותו. הוא מחכה לזה. לביבי אין מה להתבייש בעברו הצבאי. אני גייסתי אותו והולכתי אותו 120 קילומטרים כדי שיתקבל ליחידה. הוא היה חייל קרבי, קצין מצוין, האח שלו נהרג ביחידה. למה בני גנץ צריך את זה?”.

אכן לא צריך לגנות את נתניהו על הדברים הטובים שהוא עשה. נהגת לספר על השיחות שהיו לך עם אביו של ביבי נתניהו שהיה אומר שמה שחשוב לו לקרוא זה ספרים ולא עיתונים. זה נכון שמי שהוריד את השיח הוא נתניהו שמינה את גנץ לרמטכ”ל אך אנחנו רוצים שיח אחר, פחות שנאה ופילוג. בוא נדבר על חוק הצינון, ביבי רצה לחתוך את הצינור הזה אחרי הרבה שנים אך המציאות חזקה מכל חלום. 

“שמעתי הבוקר בתקשורת את הטענה שנתניהו התחיל כשהוא מפיץ פייק ניוז. זה מזכיר לי את אלו הטוענים שהפלסטינים מבצעים בטרור שפל ולכן אנחנו צריכים להעביר את חוק עונש מוות למחבלים. אנחנו לא רוצים להתנהג כמו הצד השני רק בגלל איך שהוא מתנהג. זו לא סיבה נכונה לרמטכ”ל לרדת לביבים האלה בגלל שמישהו אחר עושה זאת נגדו. הוא חייב להתעלות מעל זה”.

למה עזבת את מפלגת העבודה?

“לא רציתי להיות חבר כנסת. בגילי אין לי מה לתרום שם. רציתי תפקיד מעשי אחד ורציתי להוביל את הקו שעליו אני נלחם כל הזמן והוא שהשמאל לא יכול לנפנף רק בעניין השלום ושהנושא המרכזי הוא החברתי. כשהחברה תהיה בריאה ומאושרת יהיה לנו צבא חזק יותר”.

אי אפשר להיות קצין בלי להיות חייל. אתה לא יכול להיות ישר שר.

“אני שכבתי על הגדר והבאתי לגבאי את הניצחון אבל לא יכולתי לקבל את זה שלא מוכנים לומר שצריך לפתור את הסכסוך הפלסטיני. השמאל מוכרח להכיר בחלק מהשגיאות שעשינו בעבר. במקום, העדיפו לזגזג ואני הלכתי הצידה. אני מאחל לגבאי שיצליח וחושב שטל רוסו הוא תרומה מעולה למפלגה, אני מכיר אותו מקרוב. הוא בא ממקום מצוין ואני מברך על זה”.

אוהדי ברוך גולדשטיין גם הצטרפו למערכה.

“ביבי נלחם כדי לצרף אותם, בגלל הדברים האלה צריך להעיף אותו ואת שלטון הימין הקיצוני שמחרב את החברה שלנו. אם החברה שלנו תיחלש – כולנו נחלש. בואו נתנהג כמעצמה, נטפל בעצמנו ונפתור את הסכסוך הפלסטיני במקום לעסוק כל יום בהישרדות.

|מנגד, לא צריך לשים את הפלסטינים במקום הראשון. צריכים לפתור את הסכסוך לא בשביל לעשות צדק לפלסטינים אלא בשביל להבריא את החברה שלנו ולחזור להיות רוב יהודי. אנחנו צריכים את זה בשבילנו ולא בשבילם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות