ביום השנה לרצח: 30 שנות מאסר למחבל שרצח את אליאב גלמן הי”ד

30 שנות מאסר בפועל ותשלום פיצויים של כרבע מליון שקלים נגזרו על המחבל שרצח את אליאב גלמן הי"ד בפיגוע דקירה בגוש עציון - היום לפני שלוש שנים • משפחת גלמן החרימה את הדיון, משום שהמחבל הואשם בהריגה ולא ברצח • עו"ד חיים בלייכר: "מצפים שבערעור המחבל יואשם ברצח וישלח למאסר עולם"
חיים טוויל
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 12:29

30 שנות מאסר בפועל ותשלום פיצויים בסך 258,000 שקלים לאלמנתו של אליאב גלמן הי”ד נגזרו היום (רביעי) על המחבל ממדוח עמרו, שביצע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון לפני שלוש שנים בדיוק – פיגוע בו נהרג גלמן.

לדברי עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את המשפחה, מדובר בענישה חמורה, אך לא מספיקה “בית המשפט קבע 30 שנות מאסר, שוודאי שזו ענישה חריגה במקרה של הריגה, אבל הענישה הזו משקפת את מהות המקרה.

“מדובר פה במקרה של רצח וודאי. אנחנו מקווים שבביהמ”ש לערעורים תתוקן הכרעת הדין והמחבל בסופו של דבר יואשם ברצח, ואז גם יקבל מאסר עולם ולעולם לא יצא מהכלא, כפי שמגיע לו וכפי שמקובל. אנו חושבים שזו קריאת כיוון לאיפה צריך להיות באמת אותו המחבל”.

התביעה הודיעה כבר לאחר הכרעת הדין, כי בכוונתה להגיש ערעור לאחר מתן גזר הדין.

משפחת גלמן עצמה החרימה את הדיון שהתקיים. לטענת המשפחה, העונש המקל עלול  רק לעודד את הטרור ולא לעצור אותו.

הפיגוע בו נרצח אליאב גלמן הי”ד, התרחש לפני שלוש שנים בדיוק, בעת שעמד בטרמפיאדה בגוש עציון. באותה העת הגיע המחבל ממדוח עמרו, בן 26, תושב דורה באזור הר חברון, בהליכה לטרמפיאדה בצומת גוש עציון ולאחר שעורר את חשדם של הלוחמים ששהו בצומת, החל לרוץ לעבר הטרמפיאדה, תוך שהוא מניף סכין.

גלמן, שהיה יחד עם אזרחים נוספים בטרמפיאדה, שלף את אקדחו האישי והסתער לעבר המחבל. בשל טעות של ירי טועה לעבר המחבל, נפגע גלמן בפגיעה אשר גרמה למותו הטראגי.

בדיון שהתקיים בעבר, קבע בימ”ש כי המחבל נושא באחריות למותו של גלמן, שכן הירי נגרם בעקבות מעשיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות