סמוטריץ’: ב-10 באפריל ניפרד • השמאל: זה מחריד, מעורר פלצות

בכירים מפעילים לחץ על חברי מרכז הבית היהודי לא לאשר הריצה המשותפת עם 'עוצמה' • נתניהו נפגש עם מוטי יוגב ושכנע אותו להסיר התנגדותו • עמית סגל: "הבית היהודי יצטרך להכריע הערב אם להיות או לחדול. סביר שאם הם יצביעו נגד, האיחוד הלאומי ירוץ עם 'עוצמה' וישאיר אותם לבד"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 11:20

האם ההסכם שהושג הבוקר (רביעי) לריצה משותפת בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לבין עוצמה יהודית יאושר במרכז הבית היהודי?

ראש הממשלה נפגש לקראת הצהרים עם יו”ר הבית היהודי רפי פרץ וח”כ מוטי יוגב, בניסיון לשכנע את יוגב להסכים ל’בלוק טכני’ עם ‘עוצמה’.

לפי ההסכם, הבית היהודי תקבל את המקומות הראשון, השלישי והשישי ברשימה לכנסת ה-21, בעוד שהאיחוד הלאומי תקבל את המקומות השני, הרביעי והשביעי ברשימה. עוצמה יהודית תקבל את המקומות ה-5 וה-8.

למרות ההסכמה שהושגה, בכירים בבית היהודי מתנגדים להסכם שאושר על ידי היו”ר, הרב רפי פרץ.

מנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך והמועמדת יפעת ארליך מפעילים לחץ על חברי מרכז הבית היהודי – שאמור להתכנס הערב בפתח תקווה – שלא לאשר את הצעת הריצה בבלוק טכני.

גם ח”כ מוטי יוגב וח”כ ניסן סלומינסקי מתנגדים להסכם.

על פי חוקה שאותה העביר בעבר נפתלי בנט בבית היהודי – דרוש רוב של 65 אחוזים על מנת להפיל הצעה מטעם יו”ר המפלגה.

החשש של נתניהו הוא שהתנגדות של יוגב, ביחד עם ניסן סלומינסקי, יפעת ארליך, ומנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך – עלולה לסכל הערב את אישור האיחוד במרכז המפלגה.

לפי דיווח בערוץ 7, לאחר השיחה עם נתניהו,  יוגב ואורבך לא צפויים להיאבק בהסכם במרכז הבית היהודי.

ארליך אמרה בראיון לגלי צה”ל: “צריך להסתכל על כל המפה הגדולה. הבית היהודי בונה את הזהות שלו מחדש אחרי המכה הקשה שהוא קיבל. יש כמה שחקנים בזירה – בנט ושקד שרוצים שנהיה כמה שיותר קיצוניים. מהצד השני, יש את נתניהו, שרוצה מאוד שיהיה איחוד מכיוון שהוא מסתכל על כל הגוש והוא מעדיף שיהיו כמה שיותר מנדטים בימין. הוא מבטיח המון הבטחות, כבר שמענו ושבענו מהן”.

בראיון ל’כאן’ אמרה ארליך: “רוב הבית היהודי מתנגד לאיחוד. מרכז המפלגה לא יאשר את המהלך.  המרכז שלנו לא יאשר את זה הערב. המיינסטרים שלנו לא יודע להכיל את זה, אם יהיה איחוד בנט שואב לנו את כל הקולות בקשית״.

מנגד, הרב חיים דרוקמן קורא למרכז מפלגת הבית היהודי לאשר את הריצה המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית. הרב דרוקמן אמר, כי על אף השקפת העולם השונה, יש לרוץ בבלוק טכני כדי להבטיח את כניסתם לכנסת של שלוש המפלגות: הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

“אני מבין לפי הסקרים שהראו לי שבלי חיבורים אנחנו בספק גדול אם נקבל ארבעה מנדטים”, סיפר הרב דרוקמן. “לאור זאת מי שלא מביו שחייבים חיבורים הוא מסכן את גוש הימין”.

יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ אמר בצהרים: “החלטנו לרוץ יחד גם עם עוצמה יהודית, ולהבטיח שאף קול ימין לא ילך לפח. נכון, החיבור לא בא בטבעיות גם לנו, אבל בימים אלה הסיכון פשוט גדול מידי. הקמפיינים המשמיצים והספינים המכוערים שעוד יעשו על גבי הציונות הדתית בעקבות הבלוק הטכני הזה ידועים וצפויים. אבל זה בדיוק מה שזה: בלוק טכני”.

הוא הוסיף: “בעשרה באפריל אנחנו ניפרד כידידים והבית היהודי – האיחוד הלאומי ימשיכו לייצג את דרכה האמיתית והחד משמעית של הציונות הדתית”.

 פרשן ‘חדשות 12’ עמית סגל הגיב על ההתנגדות בבית היהודי להסכם: “למעשה, הבית היהודי יצטרך להכריע הערב לא בעד או נגד עצמה יהודית אלא אם להיות או לחדול. סביר שאם יצביעו נגד, האיחוד הלאומי ירוץ עם עצמה יהודית וישאיר אותם לבד על הקרח ועם חצי מנדט”.
“מעורר פלצות”

באופוזיציה מגיבים, כצפוי, בהיסטריה.

יו”ר האופוזיציה שלי יחימוביץ הגיבה על הבלוק הטכני הצפוי: “קריאתו אמש של נתניהו למפלגות הימין להתאחד עם עוצמה יהודית היא לא פחות מנקודת ציון היסטורית מעוררת פלצות. נתניהו חצה את הקו שבין פטפטת מסיתה, גזענית ומפלגת – לאזור האפל של מתן הכשר רשמי לחבורת שוליים כהניסטית”.

יו”ר מרצ, תמר זנדברג: “מחריד שהכהניסטים בדרך לכנסת ועוד יותר מחריד שראש הממשלה הוא השושבין בחתונה האדומה של ארגון טרור יהודי עם הכנסת. אם הרשימה תוגש נעתור לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את ההתמודדות”.

יו”ר סיעת חד”ש, ח”כ איימן עודה, על האיחוד המסתמן: “כהנא חזר בחסות ראש ממשלת ישראל. אחר כך אל תגידו ‘עשבים שוטים’, כשעמדות חשוכות, גזעניות, מסיתות ורצחניות יסתובבו במסדרונות הכנסת”.

בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, הפגישה שתוכננה מחר  בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא פוטין תדחה במספר ימים.

השניים יקיימו מחר בבוקר שיחת טלפון ומועד הפגישה החדש ייקבע בהקדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות