“כדי שלא תקום ממשלת שמאל”: עוצמה הסכימה לקבל מקומות 5 ו-8

ד"ר מיכאל בן ארי ימוקם ככל הנראה חמישי ברשימת הבלוק הטכני • מרכז הבית היהודי יתכנס הערב כדי לאשר ההסכם • ראשי 'עוצמה': "הסכמנו למרות שעל פי כל הנתונים ורוב הסקרים מובטחים לעוצמה לפחות 4 מנדטים" • ח"כ סמוטריץ': "לא מתחברים למפלגה אחת. אנחנו לא אנשי כהנא"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 20.02.2019 09:16

רבני ‘עוצמה יהודית’ פנו הבוקר (רביעי) להנהלת התנועה וביקשו מראשיה להיענות להצעת האיחוד לאומי- הבית היהודי לקבל את מקומות 5 ו-8 ברשימה המאוחדת.

לדברי הרבנים – ובראשם הרב דב ליאור, “חרף העובדה שההצעה שהעבירו אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא הוגנת, הרי שהיות וגורל ארץ ישראל על כף המאזנים – יש לקבל ההצעה”.

בהודעה לתקשורת של התנועה נאמר, כי  “לפני מספר דקות החליטה הנהלת עוצמה יהודית בדיון חירום לקבל בקשת רבני עוצמה ולהצטרף לבלוק טכני של האיחוד והבית היהודי במקומות חמש ושמונה”.

ראשי ‘עוצמה’: “למען ארץ ישראל ולמען הציבור העצום שקורא לאיחוד בימין – כדי שלא תקום חלילה ממשלת שמאל – החליטה מפלגת עוצמה יהודית לקבל הצעה לחבירה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, במקומות 5 ו-8 וזאת למרות שעל פי כל הנתונים ורוב הסקרים האחרונים – מובטחים לעוצמה לפחות 4 מנדטים.

“בין ארץ ישראל לכבוד שלנו, אנו בוחרים בשלמות הארץ ובכינונה של ממשלת ימין”.

מרכז מפלגת הבית היהודי יתכנס הערב על מנת לאשר את ההסכם לריצה משותפת עם האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

כפי המסתמן, ח”כ לשעבר ד”ר מיכאל בן ארי ימוקם במקום החמישי ברשימה המאוחדת עם הבית היהודי. עו”ד איתמר בן גביר שוקל לוותר על המקום ה-8 ולפנות את מקומו.

יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ אמר הבוקר לקלמן-ליברמן  ברשת ב’:  “יום אחרי הבחירות אנחנו נפרדים – הבית היהודי והאיחוד הלאומי מנוהלים כסיעה אחת ועוצמה יהודית כסיעה אחרת. אנחנו לא מתחברים עם עוצמה יהודית למפלגה אחת. אנחנו לא אנשי כהנא”.

הרב חיים דרוקמן קורא למרכז מפלגת הבית היהודי לאשר את הריצה המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית.

הרב דרוקמן אמר, כי על אף השקפת העולם השונה, יש לרוץ בבלוק טכני כדי להבטיח את כניסתם לכנסת של שלוש המפלגות: הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית.

“אני מבין לפי הסקרים שהראו לי שבלי חיבורים אנחנו בספק גדול אם נקבל ארבעה מנדטים”, סיפר הרב דרוקמן. “לאור זאת מי שלא מביו שחייבים חיבורים הוא מסכן את גוש הימין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות