גנץ: תחבורה בשבת, כותל רפורמי • גפני: הוא לא פסול

בני גנץ השיק הערב את רשימתו 'חוסן לישראל-תל"ם' בגני התערוכה בתל אביב - והצהיר שוב: "נאפשר תחבורה ציבורית בשבת, נתמוך בברית הזוגיות, נאמץ וניישם את מתווה הכותל" • יו"ר 'דגל' הערב: "נתניהו צריך להרכיב ממשלה ולחבר את בני גנץ, אבל גנץ לא פסול"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשע"ט / 19.02.2019 22:12

בני גנץ תקף הערב (שלישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע השקת רשימת חוסן לישראל-תל”ם בגני התערוכה בתל אביב –  והבהיר כי הדלת לריצה משותפת עם ‘יש עתיד’ של יאיר לפיד עוד לא נסגרה.

“מיד בסיום הכנס, אתקשר לחברי יאיר לפיד ואציע לו להיפגש עוד הערב. אציע לו שוב להניח כל שיקול אחר בצד, וביחד להציב את ישראל לפני הכל”, אמר גנץ.

במהלך נאומו, חזר גנץ על עמדותיו בענייני דת ומדינה והצהיר כי הוא בעד תחבורה ציבורית בשבת,  הכותל הרפורמי – וברית הזוגיות.

“נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך”, הכריז יו”ר ‘חוסן לישראל’. “נתמוך בברית הזוגיות. נאמץ וניישם את מתווה הכותל.  העמדות שלנו ברורות מאוד, כך גם הנכונות החד-משמעית שלנו ליצור חיבורים נכונים”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הבהיר הערב י מבחינתו ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להרכיב את הממשלה הבאה – ולהכניס אליה את בני גנץ.

“יש מציאות שיכולה לקרות”, אמר גפני בראיון לרדיו ‘קול חי’ בתשובה לשאלה האם החרדים יכולים להשתלב בממשלות שמאל. “אני הלכתי עם הימין זאת הוראה של גדולי התורה, היו פעמים רבות שלא היינו בקואליציה.

“האם בני גנץ הוא שמאל? אני לא מתייחס לשמאל של נתניהו. נתניהו צריך להרכיב ממשלה ולחבר את בני גנץ, אבל בני גנץ לא פסול. אני מכיר אותו”, הוסיף.

אשר לגניזת היוזמה לאיחוד חרדי, אמר גפני: “ש”ס לא היו מעוניינים, יש לשס את הייעוד שלה, אנחנו פעלנו יחד ולבחירות הולכים בנפרד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ויש לגנץ חרדית מחמד
    20/02/2019 00:06
    שרה
  1. זה מה שקורה כשלא שומעים לגדולי תורה.
    דתית לא היתה מצטרפת לגנץ.