גנץ: תירגל אנגלית במסיבות • נתניהו: תתבייש לך, נפצעתי

גנץ: "כשפיקדתי על שלדג, פילסת את דרכך בין עמדות איפור בטלוויזיה" • נתניהו: "תתבייש לך, נפצעתי בקרב עם מחבלים, כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות" • גנץ ללפיד: תחבור • יש עתיד: עושה עלינו סיבוב
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשע"ט / 19.02.2019 20:42

בני גנץ תקף הערב (שלישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע השקת רשימת חוסן לישראל-תל”ם בגני התערוכה בתל אביב.

גנץ, שמבוהל כנראה מהירידה בסקרים האחרונים, תקף: “במשך עשור אזרחי ישראל נאלצו לבחור במפלגת שלטון אחת. הפעם זה שונה, השליט היחיד לחוץ, פוחד ומזיע. ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים והמפלגה שלו מבוהלת. הפעם עומדת מולם מפלגת שלטון חדשה”.

גנץ הוסיף: “אני מוקיר את תרומתך למדינת ישראל, אך אני מכיר היטב את חולשותיך. כאשר אני שכבתי בתעלות הבוץ עם חיילי בלילות החורף הקפואים, אתה עזבת את ישראל לארה”ב, עזבת את ישראל כדי ללמוד אנגלית במסיבות קוקטייל מפוארות; בימים בהם פיקדתי על יחידת שלדג במבצעים מסכנים חיים במדינות אויב, אתה פילסת דרכך באומץ ובנחישות את דרכך באולפני הטלוויזיה; בלילות המתח והדריכות בהם נרדמתי לשעת שינה חטופה עם מדים ונעליים, אתה חדרת לתאי המדידה של מעצבי החליפות הטובים בעולם.

“עשר שנים שלטה כאן ממשלה מתנשאת ומסכסכת, שלא הרגישה צורך להתאמץ עבור אזרחי המדינה בכלל, ועבור האזרחים שלא בחרו בה בפרט. את הדאגה לאזרחים היא החליפה בסדר יום של שנאה. בעוד שהעם גילה לה נאמנות – היא לא גילתה נאמנות לעם. היא שכחה שבמלחמות ישראל אין ימין ואין שמאל, ושבתי הקברות הצבאיים שלנו אינם מחולקים לשמאל וימין. והיא שכחה את העיקר – שממשלה אמיתית אוהבת את אזרחיה ולא מאוהבת בעצמה”.

לקראת סוף הנאום הבהיר גנץ כי הדלת לריצה משותפת עם ‘יש עתיד עוד לא נסגרה. “מיד אחרי האירוע אתקשר ללפיד ואציע לו להיפגש עוד הערב”, אמר גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לנאומו של גנץ – והזכיר את עברו הקרבי כלוחם בסיירת מטכ”ל.

“‫בני גנץ, תתבייש לך. כחייל וכקצין בסיירת מטכ״ל סיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה”, כתב נתניהו בפוסט בפייסבוק.

“נפצעתי בקרב עם מחבלים”, הזכיר נתניהו. “כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. אזרחי ישראל יבחרו בין ממשלת ימין חזקה בראשותי לבין ממשלה שמאל חלשה בראשותך”.

תגובת הליכוד לדברי גנץ הערב: “הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו, לבין ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. גנץ שתומך בנסיגות חד צדדיות ובהסכם הגרעין הרע עם איראן נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן. בניסיון הכלכלי היחיד בחייו הוא פשט את הרגל.

“נתניהו היה קצין מצטיין בסיירת מטכ”ל, נפצע בקרב עם מחבלים, נלחם בהסכם הגרעין הרע עם איראן והציל את כלכלת ישראל. הבחירה בין הצלחה לכישלון ובין ימין לשמאל”.

גורמים ביש עתיד הגיבו ב’כאן’ לקריאה לחיבור של גנץ: “גנץ עושה עלינו סיבוב, הוא לא באמת מוכן ללכת למשא ומתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות